Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Vår eller vadå?

Av Felix och Inga-Lill - 5 mars 2011 17:55

Jaha, då har den här lördagen snart gått oxå, matten har vårstädat bloggen för hon tyckte att den var för julaktig. Vi övriga har bara slappat för det har varit rena rama aprilvädret idag. Sol, snöstorm och ett hiskeligt blåsväder, bara några få plussisar men känns som ett flertal minusa. Vi har legat på soffan och solat när solskrutten varit framme. Nu i skrivandes stund är det 3,6 minusar, det är inte mycket men i morrn blir det säkert flera, himlen är alldeles grisrosa. 


Igår fick vi kylling till middag och sen hade hussen köpt en Rödinge mumsigt värre men chipanen fick vi inte för matten, fiskärring, humf. Promenixar blev det igår i alla fall, ett par stycken så jag kände mig riktigt alert, hihi. Jag måste nog berätta en sak även om det tar emot. Hussen och jag var ute igår morse och när jag kom in skulle hussen greja med värmepumpen men när jag kommer in är jag själv hemma, det var jag säker på. Så det var bara att sätta upp nosen i taket och yla som en besatt, brorsan kom kutande och tvätta mig frenetiskt i nyllen men inget hjälpte. Det var ju inte brorsan jag vrålade efter utan någon tvåbening. Matten som var i duschen, (hur skulle jag kunna veta det) fräste i åt mig att "jag är hemma, sluta yla". Lite skämmigt var det men vad fasen skulle jag tro, matten var ju inne när jag gick ut och sen var hon väck när jag kom in.  Tvåbeningarna får sluta göra så där, jag kunde ju få hjärtslag gammal som jag är, hihi.


Idag fick vi rester ja inte tvåbeningarna men vi fyrbenta fick kylling på taxkulorna och sen har vi fått sticks till etterrätt, hihi. Tvåbeningarna åt kassler och det får vi inte äta för matten säger att vi blir sjuka och visst hon har rätt. Sen har matten gjort en sån där sockerkaka med massor av vit choklad, det blir mumsfilibba till kvällsfikat.


Hoppsa att ni har det braigt runt om i landet och utlandet, nu tar vi helg och hörs på måndag igen. Ska försöka att få gå ut och se vad ni haft för er i morrn, för nu ikväll blir det inte för matten har inte tid, fnurf och vi som gärna vill se vad ni gjort idag. Får se om jag lyckas övertala tanten, hihi.


Taxkramisar i mängd från era vänner Hillman och Illerson.

 
 
Rudi

Rudi

5 mars 2011 18:46

Men så oerhört taskigt att gå och gömma sig i duschen så där! Klart som korvspad att du blev högljutt ängslig! Dom ska vara rädda om dig och ditt gamla fina hjärta tycker jag!Sockerkaka igen, jaha, här vankas aldrig sånt. Men glass finns ibland här hemma!!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

5 mars 2011 21:15

Men stackars lille Hillman! Trodde du att matten hade rymt! Det är minsann inte roligt att känna sig alldeles övergiven. Bra att du ylade ordentligt så hon förstod att det inte bara är att gå och gömma sig i duschen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Freja

Freja

5 mars 2011 22:45

Jag måste säga att jag är fortsatt avundsjuk på er mat!!! Här får vi på sin höjd burkmat en gång i veckan och lite smaka från gaffeln om det inte är starkt.. Och det är det ju nästan alltid, husse och matte vill ha massa kryddor... Dumt av matte att låtsas gå hemifrån ju, klart du blev orolig!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

5 mars 2011 22:49

Det är bättre att yla först för är där nån hemma så hörs det direkt, jag har provat!
Man känner sig helt ensam utan nån tvåbening och det är hemskt.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

5 mars 2011 23:15

Vad skönt ni börjar få lite mildare väder hos er :) Hoppas det håller sig så nu.

Men vad taskigt av matten att lura dig så du trodde du var alldeles själv hemma, inte snällt alls :(

Mycke smaskens mat hos er som vanligt :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards