Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Blåst på utlandsresa!

Av Felix och Inga-Lill - 7 mars 2011 11:38

Jaha, nu har man blivit blåst på en kulig utlandsresa oxå, tassiga matte som inte ville följa med, det betydde bara att vi fick vara hemma. Hussen har åkt till Hamar och han ville att vi skulle åka allihop men matten hade ingen lust, vi har lust jättekuligt att åka utomlands. Humf, naturligtvis blev vi hemma, så nu blir det ytterligare en tråkdag i våra stackars taxliv. Hade varit roligt att följa med hussen, för vi kände oss utvilade idag men det är som det är, tänker i alla fall sura ett bra tag så dä så.


Igår fick vi söndagsmiddag älgbiff, mumsigt värre och på en mätt taxmage sitter som bekant ett trött huvud, så vi somnade ovaggade igår kväll. Vi tiggde kvällsgodis men matten var obeveklig, inget hjälpte hon tyckte att vi ätit nog, taxkulor och varin biff, får baske mig räcka, sa hon. Kanske hon hade rätt för vi rapade både jag och Illerson, så vi skulle nog inte ha någe mera.


Idag på morgonen, var hussen uppe tidigt för han skulle besikta bilen klockan åtta nere i Malung, en resa på 20 mil, tur och retur på morgonkvisten. Sen tycker han att en resa till Hamar inte är så långt bara 13 mil enkel resa, låt mig se.....46 mil under gasfoten innan den här dagen är till ända, inte så farligt bara ett norrländskt stenkast. De måste vara ena rackare på att kasta sten i norrland, hihi.


Taxkramisar från två blåsta brorsor.

 
 
Rudi

Rudi

7 mars 2011 12:56

Husse och jag åkte till Eskilstuna och hämtade matten från tråkjobbet idag, det blev tio mil...inget att komma med alltså!
Synd om er sominte fick åka på charter!!!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

8 mars 2011 12:21

Nä, det är bara en resa till Malung enkel förstås, hihi.

Taxkramisar.

 
Ludde

Ludde

7 mars 2011 13:44

Vilken osis! Utlandsresor låter jätteskoj. Jag har aldrig varit på sån, men skulle gärna vilja åka på en. Helst till Edith, och sitta under mandelträden med henne och Hilda... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

8 mars 2011 12:20

Du skulle må då din luring, hihi.

Taxkramisar.

 
Aamor

Aamor

7 mars 2011 19:28

Hade min matte kört så lång hade hon varit helt slut sen!
Godis för man alltid plats med fast man ätit mat, det lägger sig mellan den tyggade maten - säg det till er matte!
Synd att ni inte fick åka utomlands men det kommer kanske fler turer.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

8 mars 2011 12:22

Hussen är van, vi brukar åka tur och retur till Västerås ibland, det blir sisådär en 76 mil innan vi är hemma, hihi.

Taxkramisar.

 
Kasper

Kasper

7 mars 2011 23:31

Såg att ni, eller åtminstone Hillman, protestylat! Kanske jag också skulle försöka, när ajg tycker att matte ska vara ltie mer sällskaplig. :)
Ojojoj, va gottigt ni äter! Jag har aldrig ätit nåt med älgfärs (har bara nosat på en klöv i skogen en gång).
Synd om er - nu fick ni ju inte veta hur det ser ut i Hamar!!!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Felix och Inga-Lill

8 mars 2011 12:20

Vi vet hur det ser ut i Hamar, för vi har varit där både vinter och sommar. Ibland brukar vi åka till Lillehamar med.

Taxkramisar.

 
Edith

Edith

8 mars 2011 10:02

Resa till utlandet ... låter helkul. Ni får övertala matten tills nästa gång det är dags. Vi ska också ut på en liten resa. Vi ska åka till Carmargue här i södra Frankrike där matten ska kolla på vita hästar, svarta tjurar och flamingos. Låter det kul? Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Felix och Inga-Lill

8 mars 2011 12:18

Det låter jättekuligt tycker vi i alla fall, hästar de är stora men vi är inte rädda för dem, men jag tror inte Sigge skulle gilla det, hihi.

Taxkramisar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards