Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

Slappetax!

Av Felix och Inga-Lill - 14 juli 2011 15:23

Idag har det gått i lättjans tecken i alla fall för mig, matten har haft hjälp av tvättafinen och hussen han har hjälpt en kille på näset att byta framhjulslager och fixa tvåor på åttfemtin. Killen kom hit med bilen så jag fick lite främmat idag med, han tyckte att jag var smal för att vara så gammal, hihi. Själv har jag slappat förutom när matten skrev åt mig ute hos er bloggkompisar, vi läser i kapp lite pö om pö, för vi hinner inte allt på en gång. 


Igår gick ju resan till Malung och det blev långt men ännu längre blev det faktiskt under helgen fast då fick vi ju vila upp oss mellan resorna. Om man nu kan kalla det för vila, nja det vete katten. Jag känner mig sleten ännu efter resan, fast nu ska jag ta igen mig lite för känner jag matten och hussen rätt så blir det säkert flera resor. Jag har hängt med på allt som vi gjort under alla år, när matten och hussen jobbade på fjället så var jag med där oxå, så jag är bara glad om det handlar om att åka bil.

Förrexten igår morse fick vi främmat av en av de som var med under helgen, en hyvens tvåbening men den här gången fick jag träffa hans fru oxå, hon var jättesnäll och tyckte att jag inte såg så gammal ut. Sonen i det huset var oxå med och honom gillar jag helskarpt, han sätter sig på golvet när han pratar med mig. Då slappnar jag verkligen av, för han vet hur man tar hundar, de har hunduppfödning hemma med utställningshundar, såna där lurviga laban om ni vet vad jag menar. Härligt när det kommer de som gillar hundar, för då känns det bra även i mitt hundhjärta. 


Nu ska jag slappa en stund, för det tar på krafterna att vara i farten som jag varit den sista veckan. Fast matten snurrade nåt om att vi skulle ta en tur in till näset men vi får se hur det blir, hussen och jag ska vila först, hihi.


Taxpussisar i mängd från er vän Hillman.

 
 
Aamor

Aamor

14 juli 2011 16:35

Såna tvåbeningar gillar jag också, det märks så tydligt när de är vana vid hundar för man blir liksom så lugn!
Passa på att slappa när du hinner för ska du vara på resande tass snart igen behövs vilan!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Aamor

Aamor

14 juli 2011 16:35

Glömde!
Så fin du gjort din blogg, urtjusig bild på dig!

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

14 juli 2011 20:02

Oj vad det blivit fint här!!!!!
Har ju inte hunnit in på ett tag.
Verkar ju som om du klarar dej bra på egen tass.
Men du vet väl att Illerson håller koll på dej från andra sidan.
Fast nu tror jag att han och min polare Pasco har en massa skoj ihop

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

14 juli 2011 23:36

Åh Hillman vad tråkigt att Illerson är borta, vi har inte varit härpå jättelänge så vi visste inget. Men puss på nosen till dig och matte från mig och Kulan

http://kulan.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

14 juli 2011 23:44

Klart att man måste slappa lite ibland. Det är slitsamt att vakta passa på tvåbeningarna hela tiden. Hur skulle dom få något gjort om inte vi höll koll på dom. Fanns väl inga besiktigade bilar alls då... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

14 juli 2011 23:46

Förexten! Vilken supertjusig bild på dig matten klämt in längst upp! Helhäftig! Mera taxkramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
 Kasper

Kasper

15 juli 2011 01:10

Visst känns det på en gång om det är någon som gillar hundar, som kommer! Fast jag brukar försöka lirka lite med dom som inte gör det också - uppskattas inte, hehehe, men det kan dom gärna ha!
Jag tycker att man SKA gilla hundar! Vi gillar ju tvåbeningar!

Resor tar på krafterna, men det är ju lite spännande också. När man väl kommer fram, alltså.

http://kasperian2.blogspot.com

 
Berith

Berith

15 juli 2011 08:14

Skönt med en slappardag och bara vara , det mår både små söta taxar och dess ägare bra av :))
Önskar dig och din go´a matten en riktigt bra dag och en trevlig helg !!
Varma kramr till er båda :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

15 juli 2011 10:04

Klart du behövde slappa ut ordentligt! Så väldans mycket som du fick gjort i förra inlägget!
Men taxar är ju sega och bra, det vet jag.
PUSS på dig gubben!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ingen bild

Bamse och Valle

18 juli 2011 07:40

Oj vilken fin i sida du fått. Vadå smal, tyckte han att du skulle se ut som en fotboll eller. Vad ni har hunnit med mycke saker, vi slappar mest tycker vi. Nospussar från brorsorna i Norr

 
Edith

Edith

19 juli 2011 14:01

Vilken tjusig blogg du har! Omgjord, men den var oxå tjusig förut förstås. Slappa på nu och hämta krafter inför nästa resa. Här hos oss har vi haft regn, blixtar och dunder så det stått härliga till. Men nu har det lugnat ner sig lite ... skönt. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards