Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 29 september 2011

Bara natur!

Av Felix och Inga-Lill - 29 september 2011 10:54

Inga bilder på mig idag heller, matten har inte blitt av mä sitt teflonminne ännu, nu ska vi prata skit, hihi. Matten har tagit en bild som hon inte är säker på (när är hon säker, hihi) vilket djur som lämnat visitkortet men hon tror att det är grävling.

Klicka på bilden så ser ni pinnen som är ca 6 cm lång, om någon vet vad det är så hör av er.


Nästa bild är något lättare, hihi flugsvampar som var så vackra som matten uttryckte det, kan inte fatta vad som är vackert när det inte går att äta, hihi.



Här kommer däremot en sort som matten inte vet vad det är, men jag är säker på att Sigge eller nån annan svampkännare vet.

(Alla minisar är klickbara)


Jag har bara slappat den här veckan inte en endaste biltur, två dagar var vi utan bil för Lill-husse lånade den, sen skulle hussen meka med den i en dag. Så bilturerna har frusit inne för mig, men jag tror att det är på gång att jag ska få en åktur, hur lång det visar sig, hihi.


Igår kväll till fikat gjorde matten äppelpaj med vaniljsås, jag fick inge men väl en smörgås med laxfilé på, mumisgt värre, trots att jag åt lax till midda, hihi. I förrgår åt jag grillpölse som matten köpt i Norge så nu har det blivit norskmat i två dar, hihi. Korven de har i Norge är mycke godare, för det är mera kött i den och inte så mycket potatismjöl som i Sverige, hihi. Bild på mackan kommer nog till nästa inlägg, för matten har inte riktigt tid i dag.


Hoppsa att ni haft en braig vecka, för i morrn är det ju fredag igen, vet inte vart denna vecka tagit vägen misstänker att den rymmat, hihi.


Taxpussar i mängd.   

 
 
Ludde

Ludde

29 september 2011 14:27

Värst vad matten börjat ta skitbilder! Svampbilderna överlåter jag till dom som kan. Lax är mumsigt. själv åt jag sardinsmörgås härom morgonen. Det var inte så tokigt heller... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

29 september 2011 15:15

Bajskorvarna är helt säkert grävlingens säger vi som ser såna i vår skog också, när grävlingsbök och grävlingstrattar!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

29 september 2011 19:25

Fina svampar emn skiten vet vi inget om, hihi!
Du får nog snart din biltur ska du se!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

30 september 2011 18:54

Ingen aning om vad det är för bajs matten fotat - här känner vi igen ungefär bara älg-, ko- och hästbajs... Och harbajs, för det gillar jag!
Norsk korv och laxmacka - jo, jag tackar...

http://kasperian2.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

2 oktober 2011 14:11

Här är det också mulet och disigt idag, men ändå rätt varmt :) Tror det regnat i natt här för asfalten var blöt i morse när vi gick ut.
Men annars har vi haft många kanon fina höstdagar :) Hoppas dom kan stanna lite till.

Äppelpaj med vaniljsås låter verkligen mums :) Man kanske skulle bli hund hemma hos er i nästa liv med en matte som lagar så mycke gott.

Ha en skön söndag nu du och matten. Sen tycker jag du ska försöka få matten att ta med sig kameran mera ut och fota dig lite mera. Vore ju kul att se vad du pysslar med när du är ute.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards