Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Resa hit och resa dit!

Av Felix och Inga-Lill - 2 november 2011 17:39

Här kommer änteligen bilderna sen resan till Mora, matten har tjatat och hussen har inte haft tid men jag har fått vänta och det tänker de inte på, fnys.

 

Här har jag nyss visat alla hundar i Mora att jag minsann har varit här, stolpen använde jag oxå, hihi. Tyvärr så vart det skit med massor av bilder, konstigt ljusa nästan som vita, ja jag klarar mig men matten är syrak förstås.

Jag fick en lila filt som jag ska ha i köksknopplåddan och en blåig täckjacka men den var för liten så den ska bytas.

   De här såg vi när vi åkte dit och även när vi åkte hem, de låg och hade det mysigt i hagen. Klicka på bilden så ser ni samma sak som jag ylade över, hihi. Ja, jag vet de hör till tamboskap och är inte vilda men jag hade bra gärna velat snacka med dem en stund, det tror jag de ville oxå för de flyttade sig närmre vägen, hihi.


Igår var vi till Falun, så jag är helt ur slag idag till Mora är det långt men till Falun etter värre. Drygt 50 mil blev det på denna tur, för vi åkte ut till Korsnäs en vända oxå, för matten skulle byta jackan åt mig som var för liten. Nu slipper jag frösa när det blir kallt, inne har jag ju kylskåpet som värmer och ute en skön täckjacka med flisfoder, det blir härligt. Fast ännu är det inte dags för jacka, igår var det 14,5 plussisar när vi var i Falun, jag passade på att läsa nyheterna även här.

   Som ni ser är det hussen som går runt med mig, åh, så många gosiga dofter som stack mig i näsan. Tänk att man skulle få gå där i skogen och snosa mitt i stan var det oxå, uppe bakom lassafelet, hihi.

Här försökte jag få matten att smälta och låta mig nosa ett tag till, så där kan man lägga huvet på sne och se bedjande ut, vem kan motstå det, inte min matte i alla fall, fast hussen tyckte att det fick räcka så gick matten en extra sväng men då blev det inga bilder.


Igår när vi åkte hem var det strömavbrott när vi kom till Malungs kommun gräns och hela vägen upp till Malung, sen kom lysena tebaks. När vi sen kom hem och jag hade fått käk, så blev det kölfjart igen, prexis som matten fått gång på datore. Då skulle ni hört hur det lät matten  kunde massor av konstifika ord men hussen var ännu värre för han satt i fonen och då slockna den oxå, hihi. Sen kom strömmen tebaks för att slockna igen, fasen vet vad de höll på med. Idag har hussen eldat i kylskåpet för det kändes lite rått inne, det hade regnat hela dagen igår och så hade det varit strömlöst och då blir det lite kallt inne.


Jag och matten har slappat hela dagen, fast idag har hon inte haft någe huvupine men jag har inte orkat, bara legat på soffan och slaprat och hon får inte läsa bloggarna själv, för jag vill ju gärna se vad ni pysslat med. Så i morron är det nog full fart på kroppen, så då ska jag besöka er och lämna ett och annat avtryck. Nätet hos oss har oxå krånglat de senaste dagarna så vi har inte kunnat vara ute och kolla era bloggar på flerfaldiga dagar, men i morrn då jädrar ska jag ut och läsa hos er go vänner. Nu har jag käkat taxkulor och bacon, mumsigt värre vill jag lova, så nu är det soffan som hägrar så maten får smälta i lugn och ro, hihi.


Taxpussisar i mängd. 

 
 
Aamor

Aamor

2 november 2011 19:16

Det var en ordentlig resa, inte konstigt om du känner dig sleten och alla nyheter du läst kan också ta musten ur en.
Snygga bilder!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

3 november 2011 17:28

Ja, nog kan de göra det, peciellt som det doftade, hihi.

Taxpussar.

 
Rudi

Rudi

2 november 2011 21:21

Det var ett attans flaxande med er ström då! Så däe hade vi också till för några år sen, när dom bytte ut en massa stolpåar och grävde ner ledningar och så. Så nu har vi nästan alltid ström. Det är bra. Man blir så attans törstig om man inte kan pumpa upp vatten.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

3 november 2011 17:26

Vi hade i alla fall tur, för jag hann får min mat och mitt friska vatten. Hade nog varit värre om vi varit hemma under dagen, för det var strömlöst då med.

Taxpussar.

 
Kasper

Kasper

2 november 2011 22:43

Va roligt att få se bilderna, du är så söt, Hillman! Säjer matte alltså, jag menar ju att det är stilig du är!
Det där med ström som kommer och går, det kan verkligen få dom flesta mattar att säga konstiga saker! Det är tydligt. I synnerhet om datorn är på!! Om datorn är på när strömmen kommer och går alltså, inte när mattarna säger konstiga saker... För mattar behöver tydligen ingen ström, hihihi..
Jaja, dom är ju som dom är, mattarna...

http://kasperian2.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

3 november 2011 17:31

Matten klarar sig utan ström men det gör inte datorn och det värsta är att den kan skriva sönder filer, jobbigt värre. Här har vi eget vatten djupborrat och då blir man snart utan när strömmen är borta. Fast det finns en kallkälla högre upp i backen ovanför oss, där kan man hämta när helst man vill, med hink förstås. Ved har vi i boden, kylskåpet går det att laga mat på, så vi överlever, hihi.

Taxpussar.

 
Ludde

Ludde

2 november 2011 23:44

Kul att det blev några bra bilder i alla fall. Alla bilder på dig måste anses som bra! Det är nog all den goda maten din matte ger dig som gjorde att täckjackan kändes trång, hehe. Bra att du fick en större som klarar av att hålla en mätt tax varm i vinter... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

3 november 2011 17:28

Ja, nog kanske jag växt på bredden men knappast på längden, den var för kort, hihi.

Taxpussar.

 
Hector

Hector

3 november 2011 13:20

Jaha du det var det du gjorde i mora, shoppade och läste nyheterna. Jojo dte är rätt spännande. Jag har varit där en gång med matte och Wille, och det fanns en hel massa spännande dofter, men ännu bättre blev det när vi gick förbi ett bageri där de bl a bakade tunnbröd. De tunnbröden du, de var så stora så de skulle räcka till en filt åt mig ! Funderar på om jag ska be matte visa en bild på ett av dem för de var verkligen större än vanliga tunnbröd. Ja jag gör nog så för idag har vi inte haft ngt särskilt för oss !

http://rocketbuz.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

3 november 2011 17:32

Matten brukar låna en sån där platta och baka stomp på, stomp är ett tjockare tunnbröd, hihi.

Taxpussar.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

3 november 2011 21:22

Det var verkligen en lång resa du varit på. Vilken tur att matten bytte din jacka som var för liten så du slipper frysa i vinter.
Men usch för strömavbrott, och nu när det är så mörkt och kallt ute. Tur ni har kaminen i alla fall.

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Felix och Inga-Lill

4 november 2011 11:23

Ja, visst är det tur men vi var ju på resa när strömavbrotten var som värst och tur var väl det.

Taxpussar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards