Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Sletit ut kärringen!

Av Felix och Inga-Lill - 8 november 2011 10:21

Tack för alla varma och goa hälsningar som ni skickat till mig! En sak måste vi nog utröna Illerson hette egenteligen Ian men matten och hussen ropade aldrig hans förnamn annat än när han inte lyssnade, så därför blev det hans etternamn som han fick heta. Sant är det att jag saknar honom alldeles väldans, så de sista nätterna har matten och jag kamperat ihop igen. I natt har jag väckt matten massor av gånger, bara för att jag ställt mig och tittat matten i vitögat, hon är lättväckt kärringen, nåt annat kan man inte säga. Så nu har jag sletit ut matten riktigt ordentligt, hon var lite småsur i morse när jag väckte henne vid tio i sex, då hade hon somnat om för femtielfte gången. Jag vet inte vad det var som gjorde att jag var tvungen att kolla om hon fanns kvar men något var det som störde min annars så rejäla nattsömn. Nu säger matten att hon ska gå och lägga sig på soffan en timme, för annars somnar hon nog sittande vid dator, det har hänt ska jag be att få tala om, att hon dunkat huvudet i skrivbordet, hihi.


Idag är det ljusare och dimman har försvunnit, den som sett ut som Grådö mejeri spillt ut massor av mjölk som runnit uppåt över Dalarna, för här har varit tjocka, vi har inte ens sett lillstugan (där Lill-hussen bor) klart en enda dag på över en vecka. Tjocka med regn, det gör att lyset måst vara på hela dagarna för annars så hade både jag och matten snubblat omkring, hihi.


Hoppsa att ni haft en sköner helg, för det har jag med massor av gotter, i lördags åt jag helstekt kyckling sån där gårdsvariant och i söndags åt jag galosch eller va katten det heter, på älgkött naturligtvis. Igår åt tvåbeningarna kryddstarkt så då fick jag bara taxkulor men idag ska det visst bli kokt dalafilé med senapssås, såsen kan de ha för sig själva men dalafilén säger jag inte nej till, hihi.


Taxpussisar från er vän Hillman.

 
 
Kasper

Kasper

8 november 2011 12:53

Hos mig skiner solen idag, och det känns ljust och härligt. Så länge det varar, för det blir fort mörkt.
Klart att du saknar den du levt hela ditt liv med. Men du har i alla fall dina tvåbeningar, och tänk, så snäll matten är som låter dig sova hos henne och till och med väcka henne massa gånger.
Och TÄNK, så ljuvlig mat du får! Här rinner snålvattnet... ;)

http://kasperian2.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

9 november 2011 15:46

Visst är hon snäller men hon gillade inge vidare att bli väckt, hihi.

Taxpussar.

 
Aamor

Aamor

8 november 2011 18:05

Jag väcker också matte vissa nätter och hon är också lättväckt när jag gnyr aldrig så lite men jag nöjer mig med att få tvätta hennes hand eller en klapp och så nannar jag vidare igen.
Matte tror att det är de gångerna hon INTE snarkar så tror jag att hon är borta men jag tänker inte berätta om det är sant, hihi!
Slå huvudet i skrivbordet kan inte vara så kul för henne men det måste ha sett roligt ut för andra, hihi!
Var rädda om er alla!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Wille

Wille

8 november 2011 22:13

Jojo men ibalnd behöver en ju lite extra omtanke, så är det ju bara. Och jag tror faktiskt inte att din matte blir sur över det, ja lite trötter må så vara att hon är, men annars tror jag inte alls på att hon surar. Du kan ju inte rå för att kände dig ensam, eller hur ?
Vad är dalafilé för ngt ? Är det gott ?
Jovisst är det bra med en mellanhusse som har gosaker med sig. Här gillar vi ju sådant serdu.
Vicken dimma det måste ha varit då. Usch vilken tur att ni inte gått vilse.
Hoppas du sussar bättre i natt kompis.

http://willebuz.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

9 november 2011 15:48

Jo, tack i natt sov jag som en gris. Dalafilé är bara falukorv, fast matten tycker att det låter mera spännande med hittepånamnet, hihi.

Taxpussar.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

8 november 2011 22:16

Förstår att matten måste vara trött om du väckt henne flera gånger under natten. Hoppas hon får sova bättre i natt då.
Kan inte vara lätt att sakna sin bror, ni har ju levt ihop många år.

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ludde

Ludde

8 november 2011 22:33

Visst är det jobbigt med mattar och hussar som inte sover ordentligt. Vi hundar sover ju bara med ett öga i taget, och jag behöver flytta på mig rätt många gånger på natten. Tyvärr verkar det som om dom vaknar varje gång jag skakar tillrätta öronen, men dom somnar för det mesta om ganska snart - i alla fall hussen. Tur att matten inte somnar i köket, för då skulle du väl bara få kulor... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Lena Deimo

Lena Deimo

8 november 2011 22:55

Hej Hillman!
Stilig tax du är och dessutom verkar du ha koll på din matte och har bestämda åsikter! Vi försöker också hålla reda på vår matte - med blandat resultat, men vi har hört att taxar är extra bra på sånt! Vi bor i Norrland - säger dom - men vi har inte en enda snöflinga på backen. Nästan kusligt! Vi vill ha lite snö för tassarna blir så busiga då.
Hälsar Moa, Maiko, Kelu

http://nysvansat.blogspot.com

 
Gizmo

Gizmo

8 november 2011 23:08

Halloj.
Vet du, jag har också varit lite rastlös dom sista nätterna.
Gjorde precis som du. Ställde mig och stirrade på henne flera ggr.
Tillslut blev hon lite less och tyckte jag kunde hålla mig i fotänden. Får se om vi sover bättre inatt. Dags för nattarunda och sen försöka sig på en sovstund. HELST hela natten säger matte.
TROR nog det ska funka.

http://gizmopojken.blogg.se

 
Edith

Edith

9 november 2011 17:00

Min matte är också en sån där tant som lätt vaknar till om jag står och stirrar på henne mitt i natten. Ibland kan man ju känna sig lite rastlös och vandra runt när alla sover. Och det blir ju lite långtråkigt och ensamt. Då går jag till mattes säng och stirrar lite och vips är hon vaken ... och så har jag ju lite sällskap. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards