Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Smarrigt käk!

Av Felix och Inga-Lill - 1 januari 2012 16:38

Jistanes vicken nyårsuppé jag fick, en tre-rätters, hoho det vill jag ha jämt, hihi. Först fick jag urvattnade räkor (bara för saltet) med gräddfilsklickar, säkert minst 10 räkor, behöver jag säga att det var mums. Sen till huvurätten, (ja det heter så men det är inga huven som serveras) då fick jag stekt älgfilé utan krydderier, ja jag gillar ju inte petatis så jag körde taxkulor i stället. Som etterrätt fick jag vipsad grädde utan socker, åh, vicken midda helt fantassiskt, jag påtalade åt matten att sånt skulle jag vilja ha jämt, hon svara att det är bara nyårsafton en gång per år. Synd säger jag för sån här middag skulle jag kunna vänja mig vid utan problemer, hihi.


Igår morse när jag vaknade så var det 20 minus och idag var det 2 minus, det var en hillmansk skillnad sa jag till matten, nu gick det att gå ut, utan att frysa tassar och öron av sig, hihi. Det har snöat hela dagen så jag var mera vit än min vanliga kulör, hihi. Här smällde det en del igår kväll men det är inget som stör mig nämnvärt, sen poffade det från fjället nästan hela natten men det är så långt ifrån att det bara säger poffpoff, hihi. Hoppsar att ni inte haft allt för jädrans mycket smällare där ni bor, utan att ni kunde fira med era tvåbeningar i lugn och ro.


Nu vill jag önska er en god fortsättning på det nya året så hörs vi mera till veckan.


Taxpussisar i mängd från er vän Hillman.

 
 
Rudi

Rudi

1 januari 2012 18:45

Ja, här har jag sutit och väntat på meny-rapport från fjället. Nu vet jag...och är grön av avund!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

3 januari 2012 11:53

Jag är säker på att du oxå fick nåt gottigt när nyåret seglade in, hihi.

Taxpussisar.

 
Aamor

Aamor

1 januari 2012 21:10

Vilken god supé du fick, varje vecka är väl ett "nytt år", kan du inte slå det i matten?
Hos oss håller de på och skjuter än, var nog de som "somnade" tidigt igår, hihi!

Ha de´och Gott Nytt År!

http://aamor.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

3 januari 2012 11:54

Jag pröva det men det hjälpte inte ett dugg, matten är benhård när hon sätter den sidan till, hihi.

Taxpussar.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

2 januari 2012 17:26

Vilken kalas mat du fick då, låter verkligen super gott :)
Men jösses vad det skiljer mycke på temperaturen från ena dagen till den andra hos er. 20 minus låter verkligen inte så skönt :(
Vad bra att du inte blev rädd för alla fyrverkerier.

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Felix och Inga-Lill

3 januari 2012 11:57

20 minusar här är väl som 15 hos er, här uppe är luften tunn för vi bor så högt, så det känns inte så kallt i luften. Problemset är att backen är så griskall, så tassarna blir som pansar bums. Så jag föredrar det vi har idag bara plus en halva, hihi.

Taxpussisar.

 
Bröderna Bus och Busan

Bröderna Bus och Busan

2 januari 2012 22:28

Hörru´Hillman! Vilken ståtlig voffis du e´! Och räkor tycker Busan om, men vi kattkillar, dvs Bröderna Bus gillar inte sånt! Men när det gäller Alaskapollock då skriker vi i högan sky och morrhåren krullar sig i "lycksalighetens yra"! hehehe

Nosgos, God fortsättning och kurrelisvansvift från Chinook, Cherokee och Busan - med adress "Läskiga Skogen"

http://chinchebusan.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

3 januari 2012 11:58

Tackar, tackar, jag blir lite generad, hihi. Fast räkor är väldans smarrigt och det kunde jag äta jämt om jag bara finge. Matten säger att det måste vara katt i mig, för jag älskar fisk av alla de slag och räkor men kräftor äter jag inte de är till för att rulla sig på, hihi.

Taxpussisar.

 
Humlespunk

Humlespunk

3 januari 2012 09:45

Hu vilken lyxig meny, förstår att du är nöjd. Och skvallra inte för doggsen här hemma, för de fick bara två-rätters. Leverstapej-snittar till förrätt och vanligt trött färskfoder fast med en ärta på, till huvudrätt. Efterrätten missade vi. Fast jag tror sonen stack åt dem varsin ostbåge senare på kvällen, det kanske kan räknas som efterrätt?

God fortsättning på dig :)

http://humlespunk.wordpress.com

Felix och Inga-Lill

3 januari 2012 12:01

Jo, nog var det lyx allt, för nåt sånt har jag inte fått förut. Matten har nog skämt bort mig lite extra de här helgerna och jag säger inte nej förstås, hihi.

Taxpussar.

 
Edith

Edith

3 januari 2012 16:58

Matten skrev ett inlägg häromdagen, men jag tror det försvann rätt ut i cyberrymden. Men här kommer vi igen ...
Det var ingen dålig nyårsmeny du fick Hillman. Jag funderar på om jag kanske ska flytta hem till dig ett litet tag och få lite smakbitar. Det där med vispad grädde låter gott ... Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ingen bild

Wille

4 januari 2012 19:32

Mums säger jag bara ! Här bjöds det på Kycklingfiléer till yår. Inte dumt det heller. Sedan fick vi en liten kvällsmacka med sylta på, det var också gott !
Ha nu ett fortsatt gott år ! Nospuss !

Felix och Inga-Lill

5 januari 2012 15:38

Va gottigt jag älskar kycklingfilé och sylta, mumsigt värre.

Taxpussar.

 
Gizmo

Gizmo

4 januari 2012 23:45

Lyllos dig, men du är värd mkt gott tycker vi här.
Snö har fallit men liksom försvunnit redan innan det tog mark.
Både jag och matte är less på allt smuts och skulle föredra att det blev vitt ett tag igen..Ha det gott

http://gizmopojken.blogg.se

 
Kasper

Kasper

5 januari 2012 01:53

Åh, en sån supé! Men det är du värd!
Måttligt med käk hos mig, jag ville ärligt taget inte ha något alls, jag bara skakade och darrade och vägrar sedan dess nästan fortfarande att gå ut när det är mörkt!
Saknar snö gör jag, men inte matte. Här snöblaskar det och blir klafsvitt, sen regnar det och allt vita är borta igen. Som nu.
Fast 20 minusar - DET vill vi inte ha!!!

http://kasperian2.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards