Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Bildbevis!

Av Felix och Inga-Lill - 8 januari 2012 13:09

Jaha, idag är det så däringa griskallt igen, minus 16 och strålande sol, va vi nu ska med den till för den värmer bara inne, hihi. Jag är tvungen att visa hur räktallriken såg ut på nyårsafton, matten har gjort en kameratömning och tänk där var bilden, se och njut, hihi.

  Klickvänlig!


Sen hittade jag en godtagbar bild på mig, matten tog massor men det var bara suddesudd, blir så där när du inte står stilla sa matten. Än sen då, sa jag det är väl meningen att man ska promenixa och inte stå som en isstod eller......

 Jag hade nyss tittat på matten men prexis när hon tröck av så titta jag bort, inget ovanligt beteende säger matten ock säger jag, hihi.


Skönt att helgerna änteligen är över även om jag fått massor med go mat, det blir lite slitit med bara röda dagar, hihi. Fast det hade varit bättre, om det varit lite mildare, som det var på julafton, men vi får välan stå ut, det är eld i vespisen så inne går det ingen nöd på mig. Sen när vi går ut hussen och jag, så bär han in mig när jag blir frösen och det ser jag nästan alltid till att bli, hihi.


Nu får ni ha en skön sönda och jag hoppas att ni får lite extra gotter så här i slutet på helgerna, bara för att fira. Matten har tagit upp en skinsktek som ska in i ugnen, så det blir nog lite gotter åt mig med, hoppsar jag i alla fall, hihi.


Taxpussisar i mängd från ett kallt Dalarna. 

 
 
Aamor

Aamor

8 januari 2012 16:19

Den där räktallriken såg mumsig ut och då gillar jag ändå inte räkor.
Jag fick bacon på mitt torrfoder idag, matte har hittat ett som är väldigt lite salt i, mumsigt!
Jag kan skicka upp lite av vårt pissväder för här regnar det bara och ligger runt 3-6 grader varmt, om vi delar så blir det kanske lagom till oss bägge, hihi!
Du har rätta tekniken ser jag vid fotografering, hihi, min matte säger att de flesta bilder på mig är i profil, ja vadå det blixtrar så förbenat i ögonen ju!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

9 januari 2012 10:55

Jag tror inte att du vill ha hälften av min vermatur, för idag var det minus 25 när jag skulle ut för å göra ettan, hihi.

Taxpussar.

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

8 januari 2012 19:33

Ja kallat det har vi inte haft förrän nu- 12 grader. Är det kallaste i vinter. Snö det har vi ju fått så det räcker. Nospussar till dig:)

http://www.mrbamse.bloggagratis.se

Felix och Inga-Lill

9 januari 2012 10:56

Mer än dubbelt så mycket som ni har var det här idag!

Taxpussar.

 
Kasper

Kasper

8 januari 2012 21:47

Det där var minsann en klickvänlig bild i dubbel bemärkelse, hihihi... Skulel gott kunna tänka mig att smälla i mig både räkor och klickar! (För att inte tala om vad alla mina FYRA (!!!!) katter skulle kunna tänka sig...)
Det är inte lika kallt hos mig som hos dig, men rätt kallt ändå. Här eldas massor i kaminen, hela dagarna. Och halva nätterna. :) Annars skulle vi frysa massor.

http://kasperian2.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

9 januari 2012 10:57

Matten elda till klockan ett i natt som var men inte katten hjälpte det ändå minus 25 i morse, fast det var ute förstås, hihi.

Taxpussar.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

9 januari 2012 00:15

Dom där räkorna ser väldans mumsiga ut :)

Men usch att ni ska ha så kallt hos er, vi har minus ute nu men ingen snö ännu. Håller tummarna att ni ska få lite mindre kallt hos er.

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Felix och Inga-Lill

9 januari 2012 10:57

Det blev ännu kallare idag men nu kanske det mulnar om vi har tur!

Taxpussar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards