Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Svinkallt!

Av Felix och Inga-Lill - 9 januari 2012 10:57

Minus 25 i morse men tur som en tok så kom Lillhusse in för jag var väldans kissnödig så han tog ut mig, för matten försov sig i morse, hussen med för den delen. När det är så här jädrans kallt så önska både matten och jag att jag kunde gå på låda, hihi. Inte kuligt att försöka sig på en tvåa heller, värmepumpen fungerar dåligt när det är så kallt så matten var uppe och störa sig till ett-tiden i natt och inte fasen hjälpte det lika kallt ute för det, hihi.


Nu har jag haft besök på bloggen en kattkille som heter Mister Cassis har varit här och tassat, han är så välkommen! Jag ska försöka få matten att lägga upp en länk till hans bloggsida, så ni oxå kan gå in och läsa hos honom. Han har en mysig stil och det har hans matte och husse med, hihi.


Ska försöka ta mig ut för att göra en tvåa, för nu har det kommit in lite moln så det är bara frysboxvermatur nu, hihi.


Taxpussar från er vän Hillman!

 
 
Kasper

Kasper

9 januari 2012 18:27

Men fy för tusan, va SVINKALLT!!! Kallaste hos mej i vinter är 11 grader, och det var i går natt. Nu är det 8 (den där väderangivelsen på min sida stämmer inte, jag har alltid ett par grader kallare!!).
Redan vid minus 11 har jag rätt bråttom in! Tror du förresten det blir vår snart? Hoppas det! ;)

http://kasperian2.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

10 januari 2012 15:16

Ja, jag hoppas att det blir vår snart för den här griskylan klarar jag mig utan. Minus 15 nu i skrivandes stund, blä.

 
Aamor

Aamor

9 januari 2012 20:27

Aj tusan vad svinkallt.
Matte och jag tittade en gång på Animal planets 101 dogs och där var om taxar och de sa att det var en hund som passade i lägenhet för motionen kunde de få i korridorerna och de kunde gå på låda så de behövde inte gå ut!!!! Jag trodde matte skulle få spader så ilsk hon blev på dom som sa det, helt sjukt!
Men det hade varit praktiskt vid sån griskyla men INTE alltid!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

10 januari 2012 15:18

Vore härligt att ha en låda när det blir så kallt men vi är inte typiska lägenhetshundar för vi gillar att vara i skogen och på promenixer, vissa av oss taxar ägnar oss åt aglity oxå.

Taxpussar.

 
Gizmo

Gizmo

9 januari 2012 23:05

Det är inte rättvist här i världen. Här har vi bara -4,3 ute och snö som knappt täcker backen. Matte o jag vill gärna ha lite mer snö men det är vi rätt ensamma om i familjen *fniss*
Ni får kura ihop er allihop undertäcket så ni inte fryser.
Bushälsningar Gizmo

http://gizmopojken.blogg.se

Felix och Inga-Lill

10 januari 2012 15:19

Hellre massor av snö, för den kan hussen ösa bort med slungan men kylan kan vi inte göra nåt åt, hihi.

Taxpussar.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 januari 2012 00:30

Men hu så kallt :( Gäller verkligen att vara snabb med att göra ettan o tvåan så man inte fryser fast ;)
Inte bra med en värmepump som fungerar dåligt när det är kallt :( Det är väl då som man behöver den som mest, om det är varmt så gör det ju inget om den strejkar ;)

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Felix och Inga-Lill

10 januari 2012 15:21

Nä, den strejkar inte utan den ger lika mycket som den drar när det blir så kallt. Den funkar bra ner till minus 20 sen blir det sämre effekt från den, det är en luft/luft. Fast här har vi oljefyllda el-elment oxå men vedspisen är en wamsler och den är underbar. Varmt och skönt härligt men igår kväll stoppa matten om mig med filt, hihi.

Taxpussar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards