Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Regn i massor!

Av Felix och Inga-Lill - 13 maj 2010 11:32

Här regnar det och vi vill absolut inte gå ut, det smattrar på fönstret och det låter som om någon hamrar på plåttaket. Värmen har inte kommit hit för det är bara 4 plusgrader.


I förrgår kväll då var vi tiggetaxar, matte säger att vi blir bortskämda älskade säger vi. Den första bilden skulle ha varit den när Illerson studsade matte för när de fikade så hade inte matte något fikabröd hemma. Husse var mätt och ville inte ha något annat än kaffe men det ville jag och brorsan, så Illerson satte in stora tiggstöten.

  

Här bryter husse isär ett kex och det är inte vilket kex som helst, det är pansarkex. De är hårda och innehåller jordnötsolja, bara för att vi ska tycka 

   

att det är extra gottigt så doppar husse kexbitarna i lite kaffe, här syns kexpaketet.

   

Nu skulle vi inte få något mera, fast jag försöker att hypetisera matte men just då bränner hon av en blixt rätt i nyllet på mig. Tycker jag är synnerligen elakt, just som jag ville ha lite mera kex. Den här gången var tyvärr både matte och husse obönhörliga, inte ens lillhusse ville ge oss några fler kexbitar.


Igår fick vi maskar och köttfärssås, finns inte mycket som är så gottigt, köttfärssåsen gör matte med riktig grädde och inge fusk. Sen till fikat fick vi mandelknubbar, utan pärlsocker. Det är något som brorsan är galen i, allt som har med mandel i, mandelpudding (finns i Norge), bondkakor, knubbar osv.


Hoppas att ni fått lite värme för det har inte vi men värmepumpen som sitter på väggen blåser gosig värme på oss.


Regniga taxpussar  från Hillman och Illerson.


 
 
Aamor

Aamor

13 maj 2010 12:41

Klart att det är älskade och inte bortskämda ni är, precis så har jag också det!
Men oj vad ni ser ut att tigga, ser skoj ut!
Ingen värme direkt här heller men det regnar inte just nu i alla fall.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

13 maj 2010 13:42

Pansarkex låter verkligen som om dom måste blötas upp först. Maskaroner med köttfärssås var säkert gott i kylan. Hälsa matten att min pappa är en lagotto och min mamma är en blandning av mastiff, boxer och rottweiler. Päls från farsan och storlek från morsan alltså. Deras matte råkade vända ryggen till vilket resulterade i tio såna som jag... Fräsiga kramar, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

13 maj 2010 18:45

Här har det öst ner hela dagen och åskat.
Jag passade huset så jag led intge.
Men matte som stod på marknad var mindre glad.
Försäljningen var bottenrekord!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Berith

Berith

14 maj 2010 08:16

Godmorgon på er =))
Här lyste solen hela dagen igår och jag och "Lillen" fick en underbar sista dag tillsammans ...
Tack för eran sista hälsning till "Lillen" *rörd*
Igår kväll kom regnet även hit , det skvalade ikapp med mina tårar ...
Saknaden är enorm , det är så tomt och tyst ...

Hälsa eran go´a matte från mig , ha en bra dag och en trevlig helg tillsammans med eran go´a familj , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken med matte

18 maj 2010 08:16

hihihihi så söta ni er,kul o se er i action! Illersson är verkligen på o du hillman avvaktar lite mer, lite finare i din tiggning liksom.
sötpussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards