Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Ingen juleskyltning!

Av Felix och Inga-Lill - 4 december 2012 14:46

Det blidde ingen juleskyltning, alldeles för kallt för att jag ska kunna vara ute någon längre stund. Bara 8 minusar men blåste smågrisar, det var så kallt så jag vill knappt gå ut och kissa. Mattens hosta var inte heller av denna världen, då hon hosta och hadde sig hela natten, så en annan knappt fick en blund i ögona. Nej, matten och jag vi blev hemma och tur var väl det för i Vansbro var det ett blåsväder så det stod härliga till. sen blev hussen hem oxå.


I söndags blev det ännu kallare med minus 23,5 ja ni då må ni tro att det blev krånglut när jag skulle ut och göra tvåan. Hussen han fick bära in mig för jag tappa alla tassar på en gång, har ni provat att gå utan tassar, jag kan i alla fall inte.


Igår drog hussen till fjollträsk, ni får ursäkta ni som bor där nere men vi brukar kalla det så, hihi. Här var det ännu kallare med minus 30 tvi attan, matten elda i spisen så det såg ut som den glödde, för värmepumpen gav ingen värme så den slog hussen av på söndakväll. Jag måste bara berätta om hur matten stöka sta mitt käk igår, hon gjorde nån vit gräddsås med räkor och dill i, till det åt tvåbeningarna pasta. Matten tog massor med kulisar i min skål och sen fixa hon bitar av pastan och hällde på sås över, men bara 3 räkor fick jag. Som om det inte var nog så röjde hon runt så allt blev nedkladdat med sås och jag som har musetasch, jistanes va kletigt. Jag hade ett väldans bestyr för att undvika att bli helt kladdig, fick dra upp läpparna så musetaschen inte blev helt nedsölad. Ni må tro att jag stirra stint på matten, för nu var jag ju tvungen att äta upp de där läskiga kulorna för det gick bara inte att slicka av bara såsen, nä det slank allt ner kulisar med, gick inte att undvika, tvi för mattar som kladdar så.


Idag på morronen var det bara 28 minusar, något bättre än igår men lika förbenat så frös jag ihop när jag skulle göra tvåan, matten fick bära in mig, det var bara för att du skulle snosa så länge säger matten ock säger jag, hihi. Fast nu är det bara 15-16 minusar ute, det är inte mycket så då satte matten på värmepumpen och slog ned vissa element på nattvermatur. Hon säger att det nog inte är så stor idé att slå av dem helt, för det ser inte ut att komma in några moln på himlen fast de lovat, vädergubbarna, hihi.


Vi ska försöka gå ut och titta vad ni gjort i helgen, men nu ska matten laga mat, det står en stor fläskköttbit i ugnen och den ska det visst gullas med, hihi. Tack så mycket för att matten fick låna en bild av dig Ludde, hon ska fixa till det till kvällen när hon har lite mera tid över, hihi.


Russelpussisar i mängd.

 
 
Aamor

Aamor

4 december 2012 18:29

Vad trist att det inte blev nån julskyltning för er men lika bra om matte är sjuker och du blir kaller!
Jättefisigt när de gör så med maten men vad ska man göra, först fösöker man slicka av det gottiga men sen får man ge upp. Jag brukar ta en tugga och efter lite rullande i munnen faller kulorna ut, hihi - prova det!

ST pussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

8 december 2012 06:06

Jo, jag har testat det med men när det är på alla kulorna, ja då är det bara att ge upp.

Russelpussar.

 
Rudi

Rudi

4 december 2012 18:31

Jag hade bara tjugo minusgrader i går morse. Men eftersom matten var mer än fyrtio grader varm själv så blev det attans kontraster överallt.
God mat käkar du som vanligt. Du, Allt med sås är smaskigt, eller hur?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

8 december 2012 06:07

Visst är det gottigt med sås, fast man blir rätt kladdig i muschetachen.

Russelpussar.

 
Ludde

Ludde

4 december 2012 23:39

Stackars dig som tappade alla tassarna! Undrar om du inte skulle komma och bo här nere i fjollträsket. Vi har i alla fall lite bättre klimat just nu. Du får väl be matten köpa ett varmt vintertäcke med handtag på ryggen så det blir lättare att bära in dig när tassarna försvunnit... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Felix och Inga-Lill

8 december 2012 06:10

Matten har provat ett täcke på mig som någon hund före mig använt, men då blev jag stel på nåt konstifikt sätt. Kunde liksom inte förflytta mig framåt, men man vänjer sig väl antar jag. Nog vore det bättre att flytta söderöver men vi får väl ser hur det blir med den saken, matten har kollat på hus i Västmanland för där bor ju resten av hennes männskovalpar, hihi.

Russelpussar.

 
Melody

Melody

5 december 2012 13:36

Men fy och usch så kallt ni har det! Här har vi minus 3 gr och tycker det är
kallt! Just nu snöar det lite lätt hos oss, men jag var ute länge på förmiddagen och sprang, så nu kan jag ha inne mys med matte.
Ha en bra dag!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Felix och Inga-Lill

8 december 2012 06:11

Innemys är braigt men ibland blir det trist, men för det mesta riktigt skojsigt, i alla fall när matten kryper på alla fyra, hihi.

Russelpussar.

 
Kasper

Kasper

5 december 2012 23:17

Dom är listiga dom där tvåbeningarna - ibland verkligen FÖR listiga. Smeta ner dina kulor så där, när du annars KUNDE ha fått äta bara godaste såsen och pastan!!!
Fyyyy, va kallt ni har det!!! Här har vi världens snökaos och snön har bara yrt och yrt (även här i skogen!!). Men så där kallt har vi det ändå inte. I morgon ska vi väl se till att få ut bilen i alla fall...

Och så får vi väl både förlåta och stå ut med "Fjollträsk", även om matte är rätt allergisk mot uttrycket, stockholmska som hon är av födsel och visserlige numera hejdad men dock vana...

http://kasperian2.blogspot.se

Felix och Inga-Lill

8 december 2012 06:13

Mattar är ena jädrans busar, som bara kletar ner kulor med sås, det gör ju att man måste äta dem oxå. Jag tyckte det lät bättre med Fjollträsk än med tokholmare som jag oxå hör här uppe, hihi.

Russelpussar.

 
Gizmo

Gizmo

5 december 2012 23:20

Här hade vi som kallast -17 det var mer än nog kallt för oss.
Vi är inte så härdade som ni där uppåt..
Matte hälsar och tackar för omtanken.. Virus på balansnerven hade hon. Hon mår mkt bättre nu och kan gå långa rundor igen. Men ibland får hon känning men då tar hon det lugnt.. Nu när hon vet vad det är så är hon inte lika orolig längre.
Matte köpte mig ett riktigt vinter täcke och då följer jag med på promenixerna utan att tveka.
Ha det så gott
Nospussar från Gizmo och en värmande kram från matte.

http://gizmopojken.blogg.se

Felix och Inga-Lill

8 december 2012 06:15

Stackars din matten, det är inte att leka med, matten säger att granntanten hade samma sak och då blir man riktigt sjuker säger matten. Skönt att matten är bättre för det är inge vidare när de blir sjuka, det har jag fått erfara även om matten är lite sån jämt men inge allvarligt.

Russelpussar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards