Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Tröttnar!

Av Felix och Inga-Lill - 16 december 2012 16:44

Jag förstår att ni tröttnar på mig när jag aldrig är här och plitar någe men det finns helt enkelt inte tid till det jämt. Tvåbeningarna flår som bara attan, hussen har i alla fall tagit jul nu, så han ska inte ut och åka runt landet någe mera det här året. Så nu kanske det lugnar ner sig lite. Fast då är matten och flaxeliflaxar i stället, hon far runt som ett skållat troll, hihi. Inte sjuttsingen vet jag vad det ska vara bra för heller, hon tvättar, stryker och sätter upp nåt rött tyd i fönstren, heter gardiner säger matten och va vad det för fel med de som hängde där då men matten säger att det ska vara juligt oxå. Ja, ja se tvåbeningar, sen var vi intill Trysil igår och shoppade, ja tvåbeningarna shoppade och jag vaktade bilen, det är visst något som vi hundar gör, hihi.


Inga bilder blir det heller, matten tänkte ta med bildgrunkan ut idag men det funkade inte för snön bara vräkte ned, jistanes va kuligt det var, vitt överallt och ingen hade gått där före mig, hihi. Fast så mycket snö har det väl inte kommit, bara sisådär en 20 cm, det borde vart dubbelt så mycket om all snö som kommit fått ligga kvar, men det kanske blir mera hoppas det för det finns inget så kuligt som att skutta runt som en "Tiger" i snön, hihi.


Hoppsar att ni inte snöat inne totalt, för jag har allt sett på tv vad det snöat runt om i landet, hihi. Nu säger matten att hon inte hinner mera, för hon ska kolla pluggen och det ska göras sås på julbongen som kolapsen kokar i, hihi.


Russelpusssisar. i mängd.

 
 
Aamor

Aamor

16 december 2012 18:31

Vi tar det lugnt fast det snart är jul och det gillar jag för jag tycker det är jobbigt när matte flaxar runt, hihi!
Skönt att din husse håller sig hemma ett tag nu.
Så ni har fått snö, härligt hos oss krymper den bara bort nu, kunde ju legat kvar nu när vägarna var okej!

ST pussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

17 december 2012 13:16

Här har det kommit en hel del sen igår men på vägen är det dåligt, där är den bortplogad, hihi.

Russelpussar.

 
Melody

Melody

16 december 2012 20:29

Min matte har också mycket för sig så här före jul, men gardinerna har hon inte givit sig på. Här har vi knappt någon snö kvar, bra tycker jag, men matte håller inte med mig. Hon hade hoppats på en vit jul.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Felix och Inga-Lill

17 december 2012 13:17

Här blir det i alla fall en vit jul och det är ju roligt för turisterna som kommer hit, för hur hade det varit med en grön jul här uppe, skräp om du frågar mig, hihi.

Russelpussisar.

 
Ludde

Ludde

16 december 2012 22:52

Jovars, det blir en hel del som ska vaktas när man är hund. Får man bara bra betalt så är det väl okej. Jag kan tänka mig hur det ser ut när du skuttar som en tiger, men du får allt påminna matten att ta några tigerbilder också... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Felix och Inga-Lill

17 december 2012 13:18

Hon pröva med det igår men det var så ymnigt snöfall med stora lappar så bildgrunkan fick allt stanna inne, hihi.

Russelpussar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards