Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Själva hemma!

Av Felix och Inga-Lill - 10 oktober 2009 09:09

Igår var matte och husse på resande tass och vi var hemma själva. Ja, inte riktigt förstås lillhusse var inne hos oss, men han räknas inte så vi gick runt och visslade hela dagen. När vi var med lillhusse ut första gången igår, då var vi lite som taxar är mest. Han hade oss lösa och då flög den lede i oss, vi lyssnade inte nå på vad han sa, stå där och gapa du tänkte vi, så vi gick i vår egen värld och när vi kom in så fick vi inga frolicar. Lillhusse sa att när ni är så olydiga kan ni inte få några frolicar, det kändes ända in i taxhjärtat kan jag lova. Först bli lämnad och sen inte få några frolicar, kan det bli mera hemskt, men sen när vi var ut andra gången då var vi exemplariska och då fick vi frolicar när vi kom in. Lillhusse måste ha oss lösa för att han hoppar på kryckor, då är det inte lätt att ha en tax i vardera näven, som vi skuttar och far, skulle vi kunna dra omkull honom och det skulle vara fruktansvärt, så därför är vi alltid lösa när han tar ut oss.


Vi hade annars en mysig dag, med lillhusse emellan oss i soffan, vi tänkte om vi värmer och gosar tillräckligt mycket med honom så blir han nog frisk snart men det kommer nog att ta tid. Vad husse och matte var, på stor handels resa så klart, de hade åkt över 40 mil innan de var hemma igen. Husse köpte dubbdäck till bilen och matte handlade lite smågrejer som inte finns där vi bor.


Idag ska vi hålla koll på husse när han byter däck, det är lugnast så han gör rätt. Just nu är det 4 minusgrader i solen men det var över 8 minus i morse.


Taxkramisar till alla goa bloggare.

 
 
Milton

Milton

10 oktober 2009 09:27

Men killar ni måste lyda lillhussen när han måste ha er lösa. Hoppas han snart blir bra, så ni kan busa riktigt med honom här är det 4 minus men sol, Ha en bra och solig Lördag kram milton

http://taxenmilton

 
Ludde

Ludde

10 oktober 2009 10:16

Fint att ni kollar att husse sätter däckens klor åt rätt håll. Det går väl inte att köra klofritt på vintern hos er? Skönt att ni fick era frolicaar till slut, men det är inte snällt att lämna er hemma så där. Vem kollar då att husse och matte köper rätt saker? Helgkramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snokas

10 oktober 2009 15:41

aj då stackars lillhusse som hoppar på kryckor!
va ni va snälla som höll honom sällskap!
Bäst att ni håller koll på husse så däcken blir satta på rätt plats som de ska liksom. Ge honom frolic efteråt om han gjorde´t bra!
slafspussar

 
Lillen

Lillen

11 oktober 2009 09:08

Heheh...jag brukar också passa på att
göra lite småbus då jag är ute med någon
av mina småmattar...det är inte så uppskattat *viftar på svansen*........
Vad snälla ni var som myste med honom och höll honom sällskap , det behövde han nog...det kan ju inte vara roligt att hoppa omkring på kryckor *viftar på svansen*
Ja håll koll på husse....det är nog säkrast så *viftar på svansen*
*nospussar* till er och kramar till eran go´a matte !!

http://maxmax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards