Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Smaskens

Av Felix och Inga-Lill - 24 oktober 2009 22:06

blev det i kväll med räckmacka mums filibaba, var det. Jag är mätt och belåten och tänker nu törna in, vi har nyss varit ute och kvällspinkat så nu blir natti, natti.


Matte har något viktigt att säga: Var ute och läste på Zelmaas i kväll och där stod något om att inte binda hundar utanför affären. I Göteborg hade något stulit en gammal vovve, en sån där bomullshund på 13 år, den hittades död och lemlästad vid en badstrand. Så tänk er för lämna aldrig era jyckar utanför en affär eller annat ute på stan eller var ni nu är. Jycken har det bättre hemma eller hos någon som ser efter denne. Förresten jag tycker att ni ska gå ut och läsa på Zelmaas hemsida, Kerstin är duktig på att skriva och där finner ni hennes kåserier, det hon skriver om Sixten är väldigt roligt. En hund som nästan blev 17 år, det är inte illa och han levde verkligen inget pensionärsliv.

Var rädd om er själva och era hundar/katter för de har inte evigt liv.



Så där nu är jag tillbaka igen, vill bara säga godnatt.


Taxkramisar.

 
 
Ludde

Ludde

24 oktober 2009 22:54

HU SÅ HEMSKT! Husse brukar binda mig utanför konsum ibland, så jag ska nog försöka smita med in nästa gång. Räksmörgås låter mumsigt. Det har jag aldrig smakat... Lördagspussar, men inte till hussen som smiter iväg till skogs!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

24 oktober 2009 23:34

Usch för att lämna hunden utanför en affär, matte ser rött när hon ser det.
Idag var hon i vår lilla affär och där ute satt en valp, bunden precis vid handikapps parkeringen, den såg jätterädd ut. Hon stannade kvar tills hundens husse kom och sa till honom men han fattade nog inte eller ville inte förstå!

Sov gott på era räkmackor!

http://aamor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards