Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Morgonstund har

Av Felix och Inga-Lill - 1 november 2009 14:56

guld i mun, vem fasen hittade på något så dumt, när man är som tröttast kommer det en hurtig och pigg husse och väcker en stackars tax. Ja, det var inte bara mig han väckte, han väckte brorsan och det är något man undviker. Sen hade den fishussen mage till att åka till älgskogen utan oss, gissa om brorsan blev härsken, ja jag var inte glad jag heller, av att bli väckt klockan halv fem på morgonen. Sen när husse hade åkt så tyckte jag att jag hörde matte att vände på sig och då var jag helt enkelt tvungen att tuta till lite, matte är lättväckt så hon for upp efter att ha konstaterat att hon försovit sig. Åh, klockan så mycket då måste ni ju ut på en gång, vi tyckte det var lite konstigt men ja, ja vi hängde väl med ut, även om brorsan glodde misstänksamt på matte.


När vi kom in så förberedde matte vår frulle, men hon var tvungen att ge småfåglarna lite frön för det var slut, när hon kom in, då hade brorsan gått och lagt sig. Va nu då, sa matte, kom får du frukost men Illerson hade absolut ingen lust för frulle, jag äter när som helst på dygnet men jag tittade i alla fall på matte, med den där blicken är du säker på att du mår bra. När jag hade ätit klart så var hon och kollade brorsan, hon sa mår du inte bra, lite trött, kanske bäst du sover en stund till, så får du frukost sen. Illerson glodde på matte som om hon var knasig, sen gick hon in i köket och tog sig ett glas juice, det brukar vara mattes sätt att vakna, så jag tror inte hon var vaken när hon rusade ut med oss. Sent om sider ser hon i alla fall vad klockan är, tio i nio, va sjutton säger matte det var inte så konstigt att ni glodde på mig som om jag inte var slug. Klockan i sovrummet gick helt galet, så i dag fick vi gå ut långt före innan vi brukar gå ut. Illerson ja han är fortfarande rikgtigt härsken på både matte och husse, nån frulle har han fortfarande inte ätit.


Det var min söndagsmorgon, den enda morgon som vi brukar sova lite längre än vanligt, så fick vi gå upp och ut långt före en vanlig dag. Hoppas att ni haft en bättre dag.


Taxkramisar från er trötte vän Hillman, brorsan surar, så det kommer ett morr bara.

 
 
Aamor

Aamor

1 november 2009 15:37

Vilken morgon ni haft, förstår att ni är trötta!
Men.... du skulla aldrig tutat när du hörde matte vända sig för då kunde ni sovit längre.

Får husse någon älg där ute i skogen eller han sitter på en stubbe och fikar?

Ha de´

http://aamor.bloggagratis.se

 
Milton

Milton

1 november 2009 17:11

Hej Tröttis, hoppas du har fått lite mera sömn nu, vi har varit borta , det bestämdes så snabbt, och det tycker inte jag om. Men nu är vi hemma, och skall kolla upp vad det kan vara för fel på datan, läst att fler haft krångel. Söndags Kram Milton

http://taxenmilton

 
Sigge

Sigge

1 november 2009 19:30

Tio i nio????????!!!!!!!!!!
Hur länge sover ni??????
Vid den tiden så har jag hunnit göra morgontoalett vänta medan matte hänger vid min dator eller gör mänskliga tråksaker.
När ni insåg vad klocka var då planerade jag för dagens långrunda.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ingen bild

malte o snokas

1 november 2009 20:25

ja vi taxar har nån slags inre klocka! malte vet precis när det börjar dra ihop sig till promenaddax o är matte inte med på noterna så krafsas det på ben ska ni veta!
slafspussar

 
Ingen bild

Hillman själv

1 november 2009 20:48

Ja, nu var ju inte klockan tio i nio som vi gick upp, utan det var när vi varit ut, ätit frulle, matte druckigt juice, kört data, ätit sin frulle och sölat runt lite, som hon upptäcker klockan. Nu hör det till saken att vi hade tänkt sova ut, idag och inte gå upp före halv nio men det sket sig så att säga.

Hoppas att ni förstår att vi varit vakna sen klockan 04.30 inte kul alls, i alla fall inte som matte gick och la sig klocken 01.30, blev inte mycket sömn.

Förresten husse fick älg idag och igår oxå men det var någon annan i laget som sköt. Mera älgkött smaskens.

Taxkramisar.

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

1 november 2009 23:06

Inte kul att bli väckt så där i ottan ;-) Vi gillar att dra oss på morgnarna, eller rättare sagt så är det Molly som gillar det mest.
Natti på er killar, nu väntar sängen!

 
Ludde

Ludde

2 november 2009 00:44

Det verkar ju vara urfånigt hos er, men va kul att husse kommer hem med mat från skogen, men det är ju för j-----t att inte ni får vara med...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards