Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 10 december 2009

Ni skulle sett

Av Felix och Inga-Lill - 10 december 2009 14:48

herr Illerson idag vid frukosten, han ville inte ha sin mat. När matte försökte mata honom så vred han undan huvudet och sen skakade han på huvudet. Nej, vill inte såg han ut att säga, vad att göra sa matte, husse tyckte att han kunde få lite frolicar i stället. Inte konstigt att Illerson inte äter, när husse är hemma, då trixar och krånglar han så mycket han kan men när husse är borta då äter Illerson och krånglar inge alls. Jag förstår varför men husse han tror att matte skojar.


Idag är det sånt där tråkväder, vilket betyder att vi ligger på soffan så mycket vi kan. Jag hade tänkt att smyga in i husse och mattes säng men det hette slipp, för där inne var matte och rumsterade för fullt. Hon rev ur sängkläder och rev ned gardiner, sen stod dammsugaren i vägen. Va är det för fel på mattar när julen står för dörren, det är väl bara och flytta på julen så den inte är i vägen. Så vi taxar/hundar kan få lite lugn och ro, inte behöver vi ha andra gardiner bara för att det är jul, vi klarar oss med de som satt uppe. Nej, då ska det putsar och fejas, sen ska det göras julgodis det gillar vi och baket får vi inte förglömma, det ska visst vara ett par sorter till. Pust, jag vet inte hur vi ska lyckas slippa undan julbadet för när matte är klar med all städning så brukar vi råka illa ut inne i tortyrkammaren och nu är det väl extra aktuellt, när snön nästan har försvunnit ute.


Inte lätt att vara tax i dessa tider, jag förstår att ni har det lika eländigt med en matte som knappt sitter ned.


Taxkramisar från en julstressad Hillman.

 
 
Aamor

Aamor

10 december 2009 17:59

Stackars er, det är jättejobbigt när matte är överallt och rumestrerar.
Kan förstå det med husse för min syrra är likadan, är husse i närheten är allt så ömkligt och dant. Hennes matte kan inte ens kamma henne när han är där för hon bara pyser upp i hans famn!

Bit ihop, det kan faktiskt vara skönt att bli badad!

Ha de´

http://aamor.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

10 december 2009 20:11

Stackars Illerson - det är inte roligt när man inte har någon aptit. Men jag förstår vinken ... när husse är hemma gör han sig till lite. Är det så?
Ja, det är konstigt med mattar - när julen närmar sig blir dom som förbytta ... städar och bakar och fixar. Man får försöka hålla sig undan så långt det är möjligt. Nej det är inte lätt. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Figo

Figo

10 december 2009 21:56

Hejsan! Tänk så mycket som ska stökas med inför julen! Det räcker väl att de gör ett stort gäng köttbullar så är min jul räddad!
Puss på er!

http://millismirakel.blogspot.com

 
Milton

Milton

10 december 2009 22:38

Äter gör jag bara när jag vill, matten blir så orolig när jag inte äter varje dag, hussen också, men jag äter när jag blir hungrig, ibland kan jag komma hem till kompisar och dom har katt, och då kan jag med god apit äta upp deras mat, fast jag har min mat hemma. Knäpp Milton

http://taxenmilton

 
Ludde

Ludde

10 december 2009 22:45

Ett sätt att minska risken för julbad kan vara att se till att matte inte hinner bli klar med julstöket förrän till nyår. Lite ligga i vägen, riva ned saker och dra fram, kanske kan sinka henne lite...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snokas

11 december 2009 13:27

nej man får smyga smyga upp i sängen när de ej ser o sen ligga där olura o klura tyst så de inte hör när de fejar o far runt... matte ska kanske baka lussebullar idag om hon orkar...vi får väl se..
slafspussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards