Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 18 september 2009

Av Felix och Inga-Lill - 18 september 2009 20:06

ut medikaninen, matte hittade en tablett i hörnet av storstugan, men hon vet inte när han spottade ut den, om det var i morse eller nu ikväll. Så han får inga mera i kväll utan får vänta till i morgon bitti, om han gör så här så blir han ju aldrig frisk. Sicket elände säger matte och ändå körde hon in fingrarna i gapet på honom, vilket inte är lätt, för han biter ihop för kung och fosterland.


Jaha, det har i alla fall varit skapligt väder idag och jag är inte sur på matte. Idag på eftermiddan må ni tro att jag blev snopen, husse kom hem från skogen tidigt och vi blev jätteglada. Han tar av sig de gröna jaktkläderna och hör och häpna sätter han inte på sig andra gröna kläder, lövhögskläderna och drar iväg igen. Fy, vad jag och brorsan blev snopna, vi såg säkert ut som fågelholker i nyllet, hur kunde husse vi som hade väntat så. Tur som sjutton så stannade i alla fall matte hemma, så vi slapp i alla fall att vara ensamma. Det går inte att jag följer med nu när Hillman är sjuk, sa matte. Han är så stingslig då, visst så fort jag kommer för nära så skriker han till och jag skäms för det var inte meningen att butta till honom. Ja, han skäms han oxå för han menade inte att vara elak eller pipa åt mig. Hoppas att matte får i honom alla medikaniner han ska ha i morgon, så han blir frisk någon gång.


Taxkramisar från er vän.

Av Felix och Inga-Lill - 18 september 2009 15:24

När matte läste tidningen ute på nätet idag, så fanns denna sorgliga historia där, om ni klickar på länken som kommer ni dit. Det är någon som glömt en liten söt kattunge kvar vid Lugnet i Falun efter DAK-mässan/marknaden, så känner ni någon som varit där så be dem titta på länken, kanske de vet vem ägaren är. http://www.dt.se/blogg/piasblogg/article267719.ece


Hoppas annars det finns någon som vill ta hand om den stackarn, om inte ägaren hör av sig. Jag och brorsan samt matte blir alltid ledsna när det finns någon som blir lämnad och inte det letas efter dennne.


Taxkramisar från en något slö Illerson och en något bättre Hillman




Av Felix och Inga-Lill - 18 september 2009 11:21

Måste ut på bloggen och träffa lite trevliga kompisar, för nu känner jag mig ensam. Hillman är bättre men han vill inte ligga och gosa med mig, inge bus heller. Jag har lånat Hillmans filt i soffan i hopp om att han skulle komma och lägga sig där men icke sa nicke.


Sen skulle jag vilja protestera lite, matte tog ut oss i morse och krävde att jag skulle göra nr. 2, det regnade ska ni veta och vad jag än vill när det regnar, så inte är det tvåan. Jag glodde på matte och talade om för henne att hon kunde sätta sig ute i regnet och göra tvåan själv, så fick hon känna på hur det är att va tax. När vi kom in så trodde hon att jag skulle äta frukost, matte fattade tydligen inte att om hon tjatar på mig om tvåan, då får hon baske mig skylla sig själv om jag blir sur. Naturligtvis kände jag mig trampad på klorna men det fattade inte matte, hon tror att jag känner mig ensam. Fnys, vad väntar hon sig att jag ska hoppa och studsa när hon drog ut oss i regn och sen försökte få mig att göra tvåan. Som om det inte var nog att brorsan är krasslig, nu är jag jättesur och tänker så vara tills husse kommer hem i alla fall. Hoppas att ni slipper det här hälsovådliga regnet för det är inte kul, jag tänker tillbringa dagen på soffan och matte ska inte tro att hon kan gosa med mig, för jag är inte på humör, det ska hon bli varse.


Taxkramisar från en sur Illerson.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards