Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 20 september 2009

Av Felix och Inga-Lill - 20 september 2009 17:09

  

I helgen har det varit mycket för husse och matte att göra, de har tagit reda på älgköttet. Vi talade om för matte att det var helt onödigt att stoppa det i fryspåsar, för vi kunde äta upp det på en gång. Igår frös matte in stekar, filé och biff, idag har de skurit rent kött till färs och grytbitar. När matte malde färsen, så var vi lite ivägen så matte motade undan oss men det hade hon inget för, snart så var vi där igen.

  

Den där slamsan i mitten försökte jag få matte att förstå att den kunde Hillman och jag dela på men då fnös matte om att det skulle se ut, det där är filé. Ja än sen då, det går väl bra att ha till hundmat, jag tom satt fint men inget hjälpte matte var obönhörlig. Igår fick vi bara smaka en liten fnul men idag har matte varit givmildare. Så vi har fått kalvfilé som matte hittade i lådan med köttfärsköttet, det var smaskens sen har vi fått annat kalvkött och en hel del malen älgfärs. När jag (Illerson) satt på golvet nedanför matte så tänkte jag på all mat som vi fått, för det är väl till oss alltihopa eller.......


Hillman mår lite bättre nu, kanske det var älgköttet som fick honom att repa sig, vet inte men det är nyttigt det vet jag. Idag är det soffväder här med massor av hälsovådligt regn, tur att vi har en stor tall nära trappan, så vi slipper bli så blöta. Den är perfekt att stå under när det regnar, den funkar som ett jätteparaply. Nu är både jag och Hillman lite slappa, efter att ha slitit med slakt i två dagar, om ni visste vad jobbigt det är. För ingen av oss törs lämna det goda nå länge, för det skulle ju kunna försvinna.


Taxkramisar från två lyckliga taxar.

   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards