Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

Främmat!

Av Felix och Inga-Lill - 1 januari 2010 20:21

Vi har haft främmande idag, jag skötte mig exemplariskt sa matte. Det var en liten flicka med som var på golvet och lekte med mig och jag var så försiktig och duktig. Annars far du fram som en bulldozer sa matte men idag var du riktigt duktig vovve, jag undar om hon inte menar tax. Klart att man är försiktig när den kommer småbarn på besök, då kan man ju inte bete sig som en sån där dozer heller.


I morgon kommer mattes stora valpar, det kommer att bli väldans kul, så i morgon så kommer vi inte att ha tid med det här bloggandet, så vi ska ut nu en sväng för att se vad ni haft för er.


Taxkramisar från er vän Hillman.

 
 
Aamor

Aamor

1 januari 2010 21:28

Klart att du inte är någon bulldozer när det är småbarn där!
I morgon kanske när de stora kommer?

Ha de´

http://aamor.bloggagratis.se

 
Viggo

Viggo

1 januari 2010 21:39

God fortsättning på er taxgrabbar!

Emma och jag var helystra en morgon och ville leka med ett sånt litet barn så vi skällde och hoppade och gjorde oss hur gulligaoch roliga som helst när pappan lyfte upp barnet och liksom dansade omkring med det i famnen. Barnet grät.
Matte tyckte att vi var framfusiga och fyade bort oss men kunde inte glömma barnets gråtande ansikte. En morgon träffade hon pappan och barnet i källaren och gav Es urvuxna kälke till honom så han blev glad.

Själv blev hon också glad över att kunna byta ut minnet av gråt-ansiktet till ett skrattigt.

http://bloggofadog.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

1 januari 2010 21:49

God fortsättning på er!
Nyårspussar!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

1 januari 2010 22:58

jag hoppas att det exemplariska exemplaret fick lön för mödan. Det brukar vankas godis när man får främmat...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

2 januari 2010 14:57

Passa på att busa riktigt ordentligt när dom större kommer på besök. Det är bättre med större saker, dom små kan man göra illa säger Matte. Fast vi tycker att även stora människor verkar vara små för oss. Eller så är vi för stora för dom. Ha en skön dag, nospussar

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Milton

Milton

2 januari 2010 16:21

Oh vad kul med smått besök, jag skulle vilja ha det varje dag jag saknar Felicia, men hon börjar bli stor nu och måste vara i skolan, fy vad trist med skola. God fortsättning på nya året till er alla. taxkramisar Milton

http://taxenmilton

 
Sigge

Sigge

2 januari 2010 20:35

God fortsättning till er.
Tack för at ni tänker fortsätta stå ut med mej!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Edith

Edith

2 januari 2010 21:38

Jag vet hur det är när det kommer såna där små människor på besök. Jag har en Minihusse som är väldigt snäll och jag är jätteförsiktig med honom. Om sanningen ska fram så håller jag mig lite undan när han är här. Man vet aldrig. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se.

 
Ingen bild

malte o snokas

3 januari 2010 15:25

hej snyggingar, klart man e snäll me barn liksom! vi gillar o pussa barn mkt länge o hårt så de fnissar o slår omkring sig till slut o försöker gömma sig, då springer vi efter dom o pussar lite till. Matte säger vi är översociala med barn...
slafspussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards