Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

Dagen börjar....

Av Felix och Inga-Lill - 12 januari 2010 08:19

bra eller hur man ska se på det, husse och lillhusse åkte iväg strax efter sex i morse och matte var naturligtvis uppe. Tur att matte är lite slö på mornarna så vi slapp gå ut den tiden, gäsp vad trötta vi var. Illerson gick inte upp alls, låg kvar i filten på soffan och jag var uppe men gick och la mig i knopplådan under köksbordet.


Sen har matte slappat till tv:n en stund men sen ställde hon till det, hon skulle titta ute på bloggen, trycker på fel knapp och stänger av stordatorn. Sen när hon skulle starta den då gick den inte igång, jaha vad att göra starta bärbara men det är inte riktigt samma sak, för den är så embarligt långsam säger matte.


Inte har det kommit in några moln här över heller, fast de lovat i två dar att det ska vara mulet. Nej, då lika klart som alla andra dagar med drygt 20 minus ute så vill vi nog inte promenixa någe idag heller, usch vi kommer att soffa till oss riktigt ordentligt om det inte blir mildare snart.


Hoppas att ni har det mildare runt om i landet, så ni kan promenixa med era mattar och hussar, ha en bra dag alla goa bloggare.


Taxkramisar från er vän Hillman.

 
 
Milton

Milton

12 januari 2010 10:07

kaos här i morse, husses klockradio har lagt av så jag(vi) sov över, hussen brukar gå upp 5 och vi sov till 8. kan ni tänka vikket kaos det blev, och jag trodde att Felicia skulle komma så jag satt vid dörren och tutade och gnällde, fast matte sa att hon går i skolan, hon komme inte idag. Inte riktigt bra start på morgonen. Vi har 10 minus idag, och grått. Ha det gott i kylan önskar Milton

http://taxenmilton

 
Edith

Edith

12 januari 2010 13:14

Vilken pigg lillhusse och husse du har. Själv tycker jag om att ta det lite lugnt på morgonen. Men min matte är ganska morgonpigg så hon brukar köra ut mig i ottan vissa dagar. Stackars er som fortfarande har det så kallt. Hoppas det vänder snart. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se.

 
Ingen bild

malte o snokas

12 januari 2010 16:45

uschan puschan för slask o snöigt värreväder!! vi vill inte heller va ute om inte tomten fylls av tikar, löptikar förstås.
Jasså matte har lika tjocka fingrar som vår matte, hon är oxå bra på att trycka på fel, hoppsan, knappar...så får husse laga!
slafspussar från soffan

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

12 januari 2010 17:57

Hoppas verkligen att ni får lite värme, så ni kan springa ut och busa. VI har faktiskt fått lite kallare. Idag har det varit -6, tur det så att snön stannar kvar. Ha en bra kväll

http://www.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

12 januari 2010 19:42

Här är det faktiskt bara 10 minus nu!
Enligt matte var det bara 3 mitt på dagen.
De där gröna männen har olika skylatar.
Galna skyddsvakterna kommer alltid i vanligt skyltade stadsjeepar.
Lastbilen är civilskyltad men släpkärran är militärskyltad.
Ibland så kommer de med andra lastbilar också som är militärskyltade.

De tror ju att de äger skogen men matte säjer att skogen ägs av alla för den tillhör Harpsund där regeringen häckar ibland.
Fast nån regeringsgubbe har vi inte mött ännu men det är inte så långt till Harpsund så det kommer nog.
Just ja matte hälsar att hon vet precis hur det är det där med att komma ihåg att maila.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Taxenmilton

Taxenmilton

12 januari 2010 20:55

Här har det varit ganska skapligt minus 10, det går ju att vara ute då, fast vi går inte någon längre promis, får vänta tills det blir varmare, ja det är stor risk att man blir en soffpotatis, men vi får ta igen det i Vår. Kramisar Milton

http://Milton

 
Ludde

Ludde

12 januari 2010 22:42

Stackars matte som tryckte på fel knapp. Tur att hon kan använda den lilla i alla fall. Ni kanske skulle skaffa ett sånt där löpband nu när det är så kallt. Matte kan hänga upp en rådjursskank som morot. Då skulle ni bestå av bara muskler när våren kommer...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Berith

Berith

13 januari 2010 08:20

Godmorgon i stugan *viftar på svansen*
Nyss inkommen efter att ha morgonmotionerat matte ...
Här är vi alltid uppe före skam , har man en morgonpigg matte , så har man , det är bara att gilla läget *blink*
Här var det nollgradigt i går , men nu har temperaturen sjunkit till - 10....fast det är inte så kallt...det går i alla falla att sätta ner tassarna i backen *viftar på sansen*
Här har både det ena och det andra krånglat de sista dagarna , min knasiga matte trodde ett tag att det gått " troll" i sakerna...men det vet ju jag att det inte har gjort , för hade det gått troll här så skulle jag ju ha märkt det med min super nos och super hörsel ...hon är då för tokig matte 'viftar på svansen*
Ha en riktigt bra dag och hoppas att det slår om till mildare väder även hos er så ni kan ta med eran matte ut i skog och mark *viftar på svansen*
Nospussar från mig och varma kramar från matte som hälsar så gott till eran matte och husse !!
Kram "Lillen"

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Aamor

Aamor

13 januari 2010 17:59

Så tidigt att vakna, kan aldrig vara bra. Fast självklart måste man upp för att hålla koll på matte!
Datorer! Matte domederar ibland över sin när den är för långsam och seg - ta det med ro säger jag!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards