Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Blåst!

Av Felix och Inga-Lill - 21 januari 2010 10:41

Här blir man lurade gång på gång, vi känner oss riktigt förnärmade. Husse hade ju lovat att vi skulle få följa med men då blir resan uppskjuten än en gång. För han skulle på ett viktigt möte idag och det kunde han naturligtvis inte skjuta upp. Fy farao vad vi blev sura, ingen bilåkning idag heller och inte får vi någe gott heller. Usch  och tvi för hussar som blåser sina taxar, då räcker det inte med en promenix på morgonen, han borde skämmas.


Nu ska vi sura på gubben men han har inte åkt än men gör det nog när som helst. Vi är djupt besvikna men vi får i alla fall ha matte hemma och tur är väl det. Såg att hon tagit upp en stor falukorv ur frysen, så vi får säkert smaka. Igår åt vi pannbiff, gjord på älgfärs men då var matte glömsk för hon kom inte ihåg att vi ska smaka innan färsen blir kryddad. Matte var i alla fall hyvens för vi fick mer än varsin biff och det tackar man inte nej till, för det var smaskens.


Matte ska springa i tvättstugan idag men annars har vi henne helt för oss själva och sen kommer lillhusse in, så vi blir i alla fall inte ensamma.


Taxkramisar från era vänner Hillman och Illerson

 
 
Ludde

Ludde

21 januari 2010 12:43

Hårt med alla onödiga möten. Ni får väl hjälpa matte med tvätten istället. Tur att ni får så god mat av henne. Hon verkar vara bra på att förstå vad taxmagar vill ha. Älgkramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

21 januari 2010 16:03

hej snuttgubbar!! va gottigt med älgfärsbiff o falukorv ni har tur ni! våran matte har ägnat sig åt bantning med diverse broccolibiffar o annat kålijox som hon kan ha för sig själv! Tvi vale va sånt e äckligt!
slafspussar från tut o pip

 
Edith

Edith

21 januari 2010 17:28

Jag förstår att ni blir arga när inte bilturen blir av för er. Det skulle jag också bli. Men ni har ju falukorven att glädjas åt. Mums. Jag älskar också korv. Och det gör min matte med. Hon säger "tänk en varm korv med bröd, vad gott". Det får man inte tag i här i Frankrike. Pariserkramar.

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Aamor

Aamor

21 januari 2010 17:41

Vilken en husse va! Lurar er så men har ni tur får han dåligt samvete och handlar mer gotter än vad som var tänkt från början!
Hjälpte det att sura? Jag kanske ska prova det någon gång istället för att bli arg och göra så matte ignorerar mig efter hon blivit arg tillbaka!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

21 januari 2010 17:46

Vi vet precis hur det känns, när dom sagt att det skall bli att åka bil och så gör dom inte som dom sagt. Vi brukar inte ens titta på dom, utan vi ligger och stirrar in i väggen. Det går över ganska fort, bara dom gossar till lite med oss. Nu är det bara en dag kvar tills vi skall åka till våran Gamla Matte och husse. Det skall bli skoj att träffa dom igen. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

22 januari 2010 10:16

Det är som det är med hussar och mattar *viftar på svansen*
Mmmm....biff...här vankas det någon underlig maträtt gjord på "kaninföda" ....jag längtar efter korv..men jag vet att matte öpt hem lite kalvsylta enbart åt mig , så brukar matte göra när hon har dåligt samvete över att hon varit borta mycket och lämnat mig själv med husse , ja nu går det ju ingen nöd på mig då husse är hemma ,men matte får ändå dåligt samvete och det tycker jag gott att hon kan ha då hon åker på äventyr utan mig *viftar på svansen*
Önskar er och eran go´ familj en riktigt trevlig helg , nospussar från mig och varm kramar från matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards