Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Sovit gott!

Av Felix och Inga-Lill - 23 januari 2010 11:08

I natt har vi verkligen sovit helt utslagna var vi oxå, för vi fick egen fläskfilé som matte stekte speciellt för oss, utan några kryddor, det var mumsens ska ni veta. Sen igår kväll när människorna fikade så fick jag sockerkaka, då var Illerson så mätt att han inte ville ha någe mera. Det kan jag nog förstå för vi fick inte bara fläskfilé utan vi fick oxå taxkulorna och frolicar. På en mätt taxmage sitter ett trött huvud, hihi.


Idag känner vi oss lite sletna efter frullen men jag har kollat in matte och hon har en tjälknöl i kylen, tyvärr så får vi inge mycke av den för den är salt men vi brukar få smaka. Det är en älgstek som varit i ugnen på 75 grader under 12 timmar, matte lägger in den djupfryst och sen när den har stått sina timmar i ugnen så lägger matte den i saltlag och där får den stå i 5 - 6 timmar. Sen ska den skäras i mycket tunna skivor och så ska det vara potatsgratäng till, det är mumsfilibabba.


Vet inte vad vi ska göra idag men matte är nog lite upptagen för hon har lite att förbereda inför morgondagen, för då ska hon och husse på en stämma. Jag funderar så, jag undrar om det är ett piano som de ska stämma men jag har liksom inte fått klart för mig ännu vad det är. I alla fall så ska lillhusse se efter oss i morgon, så då blir det inget inlägg utan ni får vänta till måndag om det ens blir då, jag vet inte. Nu ska vi i alla fall ut och besöka er bloggare för att se vad ni pysslat med sen sist. Läste ute på Sigge Svamphunds blogg att han lyckats ta sig ett uppfriskande bad, till hans mattes stora förtret, han är rolig den killen.


Hoppas att ni får en fin dag runt om i Sverige och utlandet med för den delen, glöm nu inte bort att det är godisdag för alla djur, lördagsgodiset får inte glömmas bort.


Taxkramisar från er vän Hillman.

 
 
Berith

Berith

23 januari 2010 12:18

Ni måste ju bo i hund pardiset som får sådan god mat *viftar på svansen*
Som sagt min matte äter kanin mat , fast på människospråk heter det vist vego och det är absolut inget för hundar *viftar på svansen*
Matte och hussar har för sig så mycket underligt , tur att ni har lill husse så ni slipper ligg hemma alldeles ensamma *viftar på svansen*
Ha en god fortsättning på helgen , nospussar från mig och varma kramar från matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

23 januari 2010 13:07

Jag förstår att ni sov bra efter det skrovmålet. Inte illa. Min matte har bakat en sockerkaka idag och jag fick en stor bit. Det var mumsigt. Hos mig regnar det idag, men det gör inte mig så mycket. Men matte tycker det är trist. Ha' det så bra.

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Aamor

Aamor

23 januari 2010 15:42

En alldelses egen filé, inte dåligt, jag blir avundsjuk! Förstår att det var mumsigt och att ni var trötta sen!
Tror att er husse och matte ska öva sin egen stämma, kanske inte men man kan ju gissa!
Ha så kul med lillhusse!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

23 januari 2010 20:53

Va mycket gott ni fått!
Jag får väl vara glad för svampmackan jag fick,
Fast det höll på ett inte bli nån efter mattes klant.
Vad hon gjorde finns hos mej.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

23 januari 2010 22:10

Fläskfilé och sockerkaka, MUMS! Jag fick lite köttbullar och klyftpotatis till kulorna, men alldeles för lite taxkex. Ha det så skönt med lillhussen!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Milton

Milton

24 januari 2010 11:44

Hm om jag tror rätt så brukar väl lillhussen va lite generös med godis till er också. Fläskfile är mums filibaba, matten brukar göra det till mig också utan kryddor, jag är lite klen att äta nu igen, luktar så vansinnigt gott häromkring, och då är jag inte hungrig, går inte att lura i mig nåt, vill bara träffa tjejor då. Ha det gott killar önskar Milton

http://taxenmilton

 
Jenny och Qing

Jenny och Qing

24 januari 2010 21:30

Jag har en film på min blogg med en gammal man och en gammal tax som tävlar lydnad i tyskland. Så fint och sött att se=)

http://www.qingsperspektiv.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken

25 januari 2010 09:07

Hej snyggtaxar,
å tjälknul som e så gottigt säger matte!! mums!
ja här hemma har vi inte vaknat än, det är mörkt ute o vi är trötta efter resan så vi ligger i knopplådan som ni säger o bara gör taxbollar....
slafspussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards