Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Fy tusan....

Av Felix och Inga-Lill - 31 januari 2010 10:05

va kallt det var idag, minus 27 när vi kom upp, sen när vi var ute och gjorde ettan så var det 25. I skrivandes stund är det minus 20, vi har ingen lust att gå ut och göra tvåan, får nog vänta tills det blir lite varmare.


Igår fick vi smaskens kyckling som matte matade oss med, tänk att det finns något som är så gott, brorsan satt fint och vevade med framtassarna. Tyvärr så har inte läst instruktionsboken för tax, för eftersom vi har så lång rygg så ska vi inte sitta fint, fast jag brukar prova det ibland jag oxå men jag sitter inte lika länge som Illerson gör. Sen fick vi efterrätt igår ett kryddmått chokladpudding och en massa bara två matskedar kallar jag inte för massa. I alla fall så var det smaskens, så det var två mätta taxar som törnade in igår kväll.


Sen vaknade vi till ett herrans oväsen, det var luftvärmepumpen som väsnades, den gör det när det blir så här kallt. Så husse kom upp och slog av den för vid den här kylan så ger den ingen vidare värme. Här eldas det i kaminen och så har elementen åkt på igen. Matte säger att de enda som gnuggar händerna i den här griskylan är elbolagen och staten.


Idag ska vi ta det lugnt dels för att det är söndag och dels för att det är så rackarns kallt och då vill vi inte vara ute någe. Hoppas att ni har det lika varmt som Bamse och Valles matte och husse.


Taxkramisar från er vän Hillman, brorsan har bäddat ner sig i knopplådan och humfar en hälsning.

 
 
Aamor

Aamor

31 januari 2010 10:24

Hua mig så kallt ni har det igen! Förstår att ni vill vara inne.
Visst är kyckling gott, min favorit över allt annat!
Hos oss vräker snön ner så jag ska ut och leka mullvad sen i den nya snön!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Lillen

Lillen

31 januari 2010 10:29

Jisses så kallt , då ska jag inte klaga , här är det "bra" -15 , fast det kändes som -25 då jag och matte var ut på morgonrundan *viftar på svansen*
Kan ni inte få min matte att förstå att jag också vill ha sådan där god mat , och inte kaninmat , för mig lyssnar matte inte alls på *viftar på svansen*
Här blir det en dag i lugnets tecken också *viftar på svansen*
Nospussr från mig och varma kramar från matte till er och eran go´a familj *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken

31 januari 2010 15:05

chokladpudding o kyckling minsann! måste ha varit mkt gott om tom illersson vevar me tassarna!!
avispussar från kallt o snöigt skåne (dom roliga gubbarna på smhi säger att det ska bli kallt hela februari...uschanimejan!!)

 
Sigge

Sigge

31 januari 2010 19:12

Häller med er detta är för j-vligt!
På dan var det drägligt med "bara" 6 minus.
Men nu har nån klåfingrig typ pillat på värmeknappen så det är 18 minus!!!
Aldrig verkar det ta slut heller

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Milton

Milton

31 januari 2010 21:34

Smaskigt värre, fick också smaka kyckling igår, här har det inte varit så himla kallt idag, runt 16 minus, det räcker Ha det gott killar Taxkram Milton

http://taxenmilton

 
Figo

Figo

31 januari 2010 21:55

Får man inte sitta fint när man är tax?? det hade jag ingen aning om! Jag får väl lära mig att rulla fint istället!
Men akta er för chokladen, den är ju giftig för oss hundar, i alla fall i större mängder! Håll er till kycklingen istället!
Kramar

http://millismirakel.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

31 januari 2010 23:12

Elda brasa är nog ett säkrare kort att få varmt än såna där pumpar när det är så här kallt. Kyckling är inte så tokigt, men chokladpudding har jag aldrig smakat... Kram!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Maria

Maria

1 februari 2010 01:22

Kyckling och chokladpulver, det lät ju inte så dåligt. Jag tror att Bamse och Valle skall få lite god mat, när vi kommer hem på söndag. Just nu känner jag för att skämma bort dom riktigt ordentligt. Nu väntar stranden. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

1 februari 2010 10:34

Tänk om matte fångat tassvevandet på bild! Men det är väl så att man aldrig har kamera när det riktigt kuliga händer! dessutom med Illerssons humör vore det väl slutvevat om matte kom dragandes med kamers!
puss på er busar!
slafs

 
Edith

Edith

1 februari 2010 11:22

Det är verkligen en järnkyla ni har fått. Idag har jag sett några snöflingor dala ned här i storstan. Men jag blev besviken. Det var inte mycket att hurra för. Kyckling och chokladpudding ... mums. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards