Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

Snöigt men kallt.

Av Felix och Inga-Lill - 1 februari 2010 12:37

Idag så snöade det kraftigt fast det var över 20 minus, varken matte eller husse har sett något liknande. Lillhusse sa att det var 30 minus i natt som var, men nu är det bara 13,5 minus och lätt snöfall. Världen är upp och ner så det förslår, för i morse när det var jättekallt så snöade det med stora lappar och när det blivit mildare så snöar det med snuttefjun, konstigt är det i alla fall.


Det är många som skriver att choklad är giftigt, ja men vi fick bara ett kryddmått var och det är pyttepytte lite. Matte vet att det är farligt men det som gjorde att jycken dog var att den fått tag på ett kakaopaket och ätit direkt ur det då behövs inte så mycket. Ljus choklad är det inte så mycket kakao i och chokladpudding i så små mängder är inte farligt.


Idag har matte tagit upp kött som står på bänken och tinar, det har stått i kylen sen igår em men det måste tina lite mera sa matte. Tycker att det är ljuvligt det luktar genom påsen, älgkött är gott, den här biten är från kalven och då blir det extra smaskens.


Vi fick älgfärsbiffar igår kryddade med viltkrydda det var smaskens, sen när vi fick våra taxkulor så fnös Illerson ljudligt, för det inte var mera av biffarna. Så det slutade med att matte fick mata honom, kula för kula, en i taget annars spottade han ut det på matten och såg fånig ut. Han såg lika fånig ut när matte sa att han fick äta själv, för matte skulle gå ut och ta ur en sockerkaka ur ugnen. Visst han åt själv ända tills matte kom tillbaka från köket för då kunde han helt plötsligt inte äta själv. Matte säger att han är en knashund och bortskämd å det grövsta, jag tror att hon har rätt men han blev det när han var in och opererade bort en hel tandrad på grund av någon knöl.


Jag äter själv och allting dessutom, inget är otäckt utan allt går att äta, bara det går att tugga går det att äta, jag lever efter samma principer som min reservmorsa gjorde. Det var nog hon som lärde mig att äta både frukt och grönsaker, Illerson gillar smultron men de växer inte här uppe, för den fisknölen ska plocka det själv utom blåbär för då ska han matas. Hör vilken lat tax han är, det är nästan så man skäms över brorsan ibland.


Ni får ha en bra dag runt om i landet, hoppas att ni inte har allt för kallt.


Taxkramisar från er vän Hillman.



 
 
Maria

Maria

1 februari 2010 13:35

Ja nu längtar man ännu mer hem. När man läser om vad du fått till mat. Oj så gott med älkött, det skall vi ta och äta när vi kommer hem. Nu längtar man väldigt mycket efter pojkarna. Det skall bli skönt att komma hem, men vi har haft det väldigt bra. Ha det så bra så länge

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

1 februari 2010 14:22

Tycker att det verkar som om ni är väldigt taxiga taxar. Men det är klart att blir man matad med älgkött så smakar inte kulorna så spännande... Taxslafs!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

1 februari 2010 17:46

Jag tror inte att det är bara lathet från din brossa, jag tror att han ser till att få det mesta och bästa av livet och mår gott av det.
Sen ska vi ju vara lite bortskämda eller hur?
Matte fick också mata mig kula för kula när jag var liten för jag skulle inte ha annars!
För kallt hos er!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Milton

Milton

1 februari 2010 19:52

Klart om man kan så är det väl gott att bli matad, få lite extra uppmärksamhet, här har det varit ganska hyfsat väder idag, inte så himla kallt, men snöat. Själv har jag smaskat på lite lövbiff idag, blandat med kulor, helt onödigt med kulorna men man kan ju slicka av dem. Ha det gott i snöyran killar tax gos Milton

http://taxenmilton

 
Sigge

Sigge

2 februari 2010 09:09

Hit kom våren igår.
Bara ett par minus var det!
Men inatt så har ett elakt moln dumpat ytterliagre en decimeter snö!!!!
Jag äter också precis allt utom isbergssallad.
Det är superäckligt enligt mej

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ingen bild

malte o snoken

2 februari 2010 12:27

ja vi väntar på en mindre snöstorm idag så vi tror snart att vi bor granne med er vad gäller snö o kyla! det vore riktigt roligt då kunde vi kanske leka lite?
vi är petiga va gäller mat...allt köttigt gottigt går ner men gurka o sånt kan matte ha själv! vi tror illersson tycker det är lite mysgt att bli pjåltad med! sötgos!
slafsorama

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards