Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Väckt i ottan!

Av Felix och Inga-Lill - 2 februari 2010 09:37

Nu sitter matte och gäspar men tidigt i morse var hon uppe och störde mig så jag inte fick sova. Hon kom upp strax efter sex, den tiden när jag sover som bäst. Fy bubblan, Illerson han fick minsann en filt över sig men jag blev störd av hennes gloende på dumburken. Jag somnade sent för hon var i alla fall uppe och stökade ända till midnatt, sen har hon bara mage att väcka mig så tidigt. Usch, ser inte ut som jag får sova om på morgonen heller, för fishusse var lika alert så vi var ute vid 8-tiden, visst matte fixade frulle men brorsan ville inte ha nåt och då blev inte jag så hungrig heller. Ja, ja matte matade mig med ett par kulor men det gick för sakta så jag bestämde mig för att äta själv så jag skulle blir klar nån gång.


Jag förstår inte vad det är med mattar som inte kan sova, måste de springa runt och störa oss jyckar, när vi sover som bäst. Så nu undrar jag om ni har samma problem runt i landet och utlandet? Skriv och säg vad ni tycker.


Vädret idag ställer inte till några problem, snöfall och 10 minus i morse, helt ok. Det var bara husse som ställde till problem när han tände i kaminen så rökte den in lite grann, lite tyckte husse men vi med vår känsliga nos tyckte inte alls att det var lite, host host. Det stack i mina ögon och retade i halsen, fy för hussar som har så lite vettt, då var matte bättre för hon sa att starta fläkten för tusan så vi får bort röken, det är ju alldeles grått inne. Kaminen kan göra så när det är sånt här väder låg tryck eller vad fasen det heter.


Nu ska jag ut och titta vad ni haft för er.


Taxkramisar.

 
 
Ludde

Ludde

2 februari 2010 10:00

Ibland blir det lite väl mycket som ryker in när veden kommer för nära luckorna på kakelugnen eller om dom har dragit spjället för mycket, men inte så mycket så det stör.

Hos oss är det snarare matte som har problem med att sova när jag går runt och kollar. Jag ligger inte gärna still för länge på samma plats, och när jag lägger mig ned igen, låter det ungefär som om jag välter en stol säger matte. Dom har i alla fall inte väckt mig i onödan, så jag klagar inte. Taxkramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

2 februari 2010 12:24

Matte var oxå uppe i natt o vanka lite för hon hade ont... Från 2-6 så vi fatta liksom inte om det var dag eller natt o om vi skulle sova eller gnälla till oss frukost? gå o lägg sig människa!

 
Maria

Maria

2 februari 2010 13:49

Jag är väl den som måste hålla med om att jag väcker upp både Valle och Bamse. Dom säger att jag är en morgonmänniska. Nu känns det lite bättre både öra och hals. men jag tror att vi besöker människodoktorn imorgon iallafall inför flyresan. Jag har tagit sprutan föt nöff feber innan vi for så den är det nog inte. jag tror snarare på lite sömn. Nu längtar jag hem till pojkarna

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Milton

Milton

2 februari 2010 16:17

Nä inte blir jag väckt av matten, vid tio halv elva tiden brukar jag masa mig till dörren om det är skapligt väder ute. det tycker jag är lagom att gå ut. Sommaren då vill jag gå ut redan vid sju och ligga på trappan och kolla, men att gå promis har jag ingen brådska med. Ibland får hon (matten) hämta mig i sängen. Taxgos Milton

http://taxenmilton

 
Aamor

Aamor

2 februari 2010 17:39

Vad skulle de uppe så tidigt? De kunde väl hållt sog still och tysta!
Jag har samma problem med min matte, när jag sover som bäst ska hon ränna omkring, mest då på kvällen.
Morgonen är jag nog värst, i alla fall på helgen!

Snön kommer både våg- och lodrätt här och blåser gör det, inga stora flingor men attans många.
Ska skicka ut matte på jakt efter luktfritt spejapå. Tack för tipset, hon sa att de flesta luktar något men hon ska kolla!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

2 februari 2010 20:07

Jag är alltid uppe tidigt.
Vid åtta har jag hunnit med morgontoaletten redan.
Skulle det sen vara sommar eller höst så kan jag nästan vara på väg ut för lång skogsrunda då.
Men både jag o matte är ganska döda på kvällarna

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Edith

Edith

2 februari 2010 20:09

Er matte verkar vara både kvällspigg och morgonpigg. Det är ovanligt. Min matte är ganska trött på kvällen men pigg på morgonen och då har jag liksom blivit likadan. Skönt att ert väder är skapligt. Idag har jag haft lite regn. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Berith

Berith

3 februari 2010 07:50

Ja uch ja, matte måste jag rast varje morgon före skam *viftar på svansen* Jag begriper inte varför matte måste ut och gå i ottan då det är som skönast att sova *viftar på svansen* Jag har provat att protestera , men det blir alltid ändå som matte vill *viftar på svansen*
Denna morgon är det åter igen en klar vinterhimmel och -14,5 grade , men man vet aldrig med Kung Bore , hux flux blir det mildare och snö igen *viftar på svansen*
Nospussar från mig och varma kramar från matte till er och eran underbara familj *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards