Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Ovett och morrning!

Av Felix och Inga-Lill - 3 februari 2010 10:55

Lätt snöfall och lite blåst, men vi tycker att det är ok för det är inget kallt, minus 7 grader så det är riktigt skönt ute.


Illerson morrar åt husse för han sätter på sig lövhögen, den gillar inte brorsan. Husse ska på kurs under dagen och kvällen men som tur är matte hemma och lillhusse förstås. Sen har matte trätat på mig idag flera gånger dessutom, för hon säger att jag är lite per vers men jag hade bara tänkt att leka lite med Illerson, inte alls som matte sa men hon fattar ingenting. Varför har mattar nollkoll, sen har de livlig fantasi och det är nästan värre.


Så idag ska vi ut och valla matte för hon börjar på att soffa till sig, vi tycker att hon behöver lite motion, visserligen var hon ute och öste lite snö nu för en stund sen. Det hela började med att talgoxen kom och letade på henne för att det var nog lite mat i fågelstugan (när talgoxen letar, så kollar han genom fönstret vilket rum hon är i och sen knackar han med näbben på fönstret) och när hon kom ut så såg hon att lillhusse hade pulsat i snön. Så hon öste av åt lillhusse men naturligtvis så glömde hon att ösa väg åt oss, ni har väl inga kryckor heller sa matte, ni har ju fyrtassdrift så ni klarar nog er ändå. Taskmatte, vi vill inte bli blöta om magen så häv dig ut och skotta åt oss oxå!


Taxkramisar från er vän Hillman.

 
 
Ingen bild

malte o snoken

3 februari 2010 12:34

sniket att inte skotta gång åt er! här har skottats en gång så vi kan ta oss ut till stora vägen iaf, för matte inte ville pulsa med snö halvvägs till midjan. snön är fortfarande puffig så tjocktaxarna (hrmpf!) sjunker om de ger sig ut mot staketet!! annars så har husse börjat följa med ut o/eller står o kollar i fönstret så vi inte kommer på dumma ideér!
slafs!

 
Aamor

Aamor

3 februari 2010 18:58

Visst är vi helt oskyldiga när mattar kallar oss perversa!
Klart hon ska skotta till er också ni är ju inte så långbenta med eller utan kryckor!
Cool talgoxe!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

3 februari 2010 20:18

Jag kan skicka ymningt snöfall till er.
Här slutar det aldrig.
Men ok bara 2 minus ute men oframkomligt istället.
Någon borde skotta upp alla mina bra stigar i skogen

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Edith

Edith

3 februari 2010 20:33

Vad skönt att ni inte längre har så kallt. Jag förstår att ni nästan fryser inne när det är uppåt 20 grader kallt. Fy attan. Den där talgoxen verkar vara en klok liten kille. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Milton

Milton

3 februari 2010 20:54

Ja ni killar det är ett otroligt skottande, måste hålla efter säger matte. Jag har inte varit ute så mycket idag, det räckte att vara ute en liten stund så såg vi ut som snögubbar. Kul med fågeln, som knackar på. Taxkram Milton

http://taxenmilton

 
Maria

Maria

4 februari 2010 01:32

Ja man får nog säga att vi har fått all den snö som skall komma tills nu. Fast uppe i Norr kan det ju snöa ända in i April. Tittar jag inte in hos er, beror det på att vi inte kommer åt Internet. Men vi ankommer Sverige på söndag. Då hälsar vi på. Ha det så bra så länge

http://mbamse.bloggagratis.se

 
Lillen

Lillen

4 februari 2010 08:17

Tänk att det ska vara så svår att får mattar att göra det man vill att de ska göra, de är verkligen svår dresserade *viftar på svansen*
Nospussar och varma kramar från oss alla till er alla , varmaste kramar *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

4 februari 2010 22:16

Smarta talgoxar ni har! Ni kanske kan gå samma skottade väg som lillhusse? fast visst är det bra med egna gångar... Taxkramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Lillen

Lillen

5 februari 2010 09:43

Matte och jag tittar in och önskar er och eran go´a familj en riktigt bra dag och en trevlig helg och önskar god bättring till eran matte *viftar på svansen*
Nospussar och varma kramar från oss till er *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Dui och Deco

Dui och Deco

5 februari 2010 20:54

Går det bra att vi sjunger vi med även om vi är katter? Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards