Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

Våren har somnat om!

Av Felix och Inga-Lill - 6 februari 2010 09:53

Jaha, här har vi sjungit och skrålat men det har inte hjälpt för idag kommer det mera av det vita. Sen har vi en fråga från några katter och det klart att ni oxå får sjunga. Ni får väl byta ut orden hund och tax mot katt i stället men ju flera vi är som sjunger desto fortare kan våren vakna till liv. Hoppas att det är en kör över hela landet vid det här laget, så kanske våren förstår att det är dags att komma nu, i alla fall i södra delarna av landet. Här uppe får vi nog vänta en månad till men det skadar inte att sjunga, på tal om det så har inte matte världens bästa sångröst heller men som Lillen skrev så är vi för väluppfostrade för att tala om det för henne. Sen är det rätt mysigt när matte sjunger,  för hon tror oxå att det nog hjäper våren på traven.


Idag har husse haft sovmorgon så matte tog med oss ut på morgonrundan, det är mysigt för matte har alltid tid att stanna när vi hittar något som vi vill nosa på. Hon är aldrig stressad på mornarna, bara när vi får för oss att vi ska ut när hon lagar mat, för då måste vi skynda oss. Hon brukar dra bort stekpannan från plattan och stänga av spisen för hon säger att skulle det ta längre tid än hon tänkt sig så är det en brandrisk i köket.


Igår fick vi dela på en vaffla med grädde på men Illerson var inte så sugen så jag fick nästan alltihop. Sen fick jag delar av de vafflisar som matte åt, när vi ätit klart så blev jag ganska trött så jag somnade på soffan bredvid matte. Jag måste erkänna att jag nog var lite mätt, för vafflisar uppe på taxkulor och frolic blev väldigt mättsamt.


Taxkramisar från er vän Hillman, brorsan zzzznorrar en hälsning.

 
 
Edith

Edith

6 februari 2010 12:30

Vad bra att ni taxar sjunger och er matte också. Det ger effekt på våren. Jag sjunger också allt jag genom halsen får och min matte med. Så det skulle vara sjutton om inte snön snart smälter bort. Håll ut! Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Carina

Carina

6 februari 2010 13:52

Trevligt med en taxblogg :)
Hit ska jag komma fler gånger.
Hälsningar från Carina

http://rondodrevets.bloggagratis.se

 
Wikki

Wikki

6 februari 2010 15:30

Vi måste nog vara envisa och sjunga några dagar till, verkar det som. Husse föreslår att vi går i idé...
NosPuss Wikki

http://www.metrobloggen.se/wikipedia

 
Aamor

Aamor

6 februari 2010 16:07

Visst är det bra när matter/hussar kan ta det lugnt och vi får snusa var vi vill.
Förstår att du somnade gott efter all den maten men det kan det vara värt.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Lillen

Lillen

6 februari 2010 19:44

En månad går ganska så fort, enligt matte i alla fall *viftar på svansen* Vi har fått ny grannar och hos dem bor det två fisförnäma kattdamer , jag brukar sitta och glo på dem från husses altnprdisprojekt då vädret tillåter , de stryker längst med tomtgränsen ...än är det inte mars har jag försökt att förklara för dem , antingen är de döva eller så förstår de inte hundspråk , för de åmar och har sig , fast det inte bor någon kattgubbe här, jag tycker de ser fånig ut *viftar på svansen*
Önskar er och eran mysig familj en riktigt mysig lördagskväll *viftar på svansen*
Nospussr från mig och de varmaste kramar från matte !!

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Tuffa & Grynet

Tuffa & Grynet

6 februari 2010 20:54

Inte sugen på vafflisar? Vara svårt sjuk? Man har alltid plats för vafflisar! Särskilt om det är grädde på dom! Sylten kan vi lika gärna vara utan, men grädden.... MUMS!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

6 februari 2010 23:30

Mmm, hittade ett paket vaffler i ett skåp. Ska försöka få någon som kan blanda till det bara. Klumpen jag åt på heter Maxi Chew (Märket heter purina) och var en julklapp som jag fick öppna först nu. Den var som en stor tjock korv och vägde 300 gram, men jag fick bara en tredjedel eller så. Det stod att den innehåller kött och räcker länge, men två minuter är väl inte så länge. Den luktade ungefär som en rökt korv... Jättesmaskig!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Malte o Snoken

7 februari 2010 19:00

å va gottigt med våffla! han kan inte va riktigt vaggad den där illersson som inet villl knipa åt sig en våffla!
slafspuss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards