Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Försökt väcka våren!

Av Felix och Inga-Lill - 7 februari 2010 11:54

Våra försök att väcka våren har i alla fall resulterat i att solen tittar på oss idag men hugaligen va kallt det var i morse. Vermaturen stod på 24 minus när husse kom upp ur slafen, sen när han hade druckit sitt kaffe, så tog han ut oss och då var det 22 grader kallt. Usch idamig va vi blev tassfrusna, Illerson hoppade upp i soffan med en stor filt omkring sig medan jag tittade bedjande på matte och visst fick jag sitta i knä på matte och värma mina stelfrusna baktassar. Hon lindande sin stora varma morgonrock kring mina frusna bakben, det var skönt men skönare blev det när husse hade den  goda smaken att tända i kaminen, då blev det genast mycket bättre.


Så nu har vi 25 grader varmt inne i storstugan och minus 9 grader ute, men den som har varit i solen är det plus 1,5 grader på. Det syns att solen värmer men nu har det kommit ett styggt moln som täcker solen, va sjutton ska det vara bra för. Jag hade faktiskt bespetsat mig på en promenix med matte men kommer inte solen fram igen, då tänker jag ligga kvar på soffan och gotta mig i stället.


Taxkramisar från era vänner Hillman och Illerson.

 
 
Aamor

Aamor

7 februari 2010 16:54

Det är jobbigt när vädret inte kan bestämma sig!
Solen tittade fram lite här i förmiddags men inte nu!
Varmt och gott har ni inne och det är ju tur när ni nu har så kallt ute.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

7 februari 2010 18:24

Här sjungs det för fulla muggar! Vore väl konstigt om våren inte kommer när alla hundar sjunger kampsången! Se till att husse eldar på så att ni inte fryser om tassar och rumpor. Taxkramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Malte o Snoken

7 februari 2010 19:00

24 minus!! det är ju inte klokt! tur att det finns värmande morgonrockar o brasor!!
slafs

 
Sigge

Sigge

7 februari 2010 20:29

Men fy vad kallt ni har!
Den där våren verkar vara ovanligt seg i år!
Jag sjunger i alla fall kampsången för full hals varje dag.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Lillen

Lillen

8 februari 2010 08:16

Här har det varit tassvänlig temperatur hela helgen *viftar på svansen*
Vi har varit ute och njutit av det vackra vädret , så man blir så där härligt mör i kroppen och vill bara mysa i favorit fåtöljen då man kommer in igen *viftar på svansen*
Önskar er och eran mysig människofamilj en riktigt bra dag , nospussar från mig och varma kramar från min knasiga matte *viftar på svansen *

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

8 februari 2010 09:05

Ja vi får verkligen hålla med om att nu måste solen komma fram och värma snön lite grann. Vi har även märkt att här har det kommit snö. Det var lite problem med 2:an imorse, mycket snurr runt runt innan man hittade rätt possition. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

8 februari 2010 11:39

Har inte vintern börjat ge med sig än? Jag ska sjunga kampsången ännu högre. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards