Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Husse i radio!

Av Felix och Inga-Lill - 9 februari 2010 13:37

Idag har jag varit med om något underligt, husse drog iväg på ett möte och matte var kvar med oss. Sen rätt vad det är så hör jag husse och en kompis till husse prata, först trodde jag att drömmarna hade spelat mig ett spratt men så var inte fallet. Husse hördes klart och tydligt inne i rummet, så både jag och Illerson sprang runt som tokiga och letade för han måste ju vara någonstans, det var vi säkra på. Då går matte fram till kom.radion som står inne i rummet, höjde volymen och då hördes det var gubben var, det vi inte kan förstå är hur han kunde komma in där när han inte ens var hemma. Sen hördes kompisen till husse och då var vi säkra på att han var vid ytterdörren, så sprang dit båda två och storskällde. Matte hon skrattade och sa att husse och kompisen bara var på radion, men fortfarande så undar vi hur hon kunde lura oss så. Antingen är matte bra på att lura oss eller så är vi taxar väldigt lättlurade, men det är nog det första matte är luringen framför alla.


Nu är i alla fall husse hemma så nu är ordningen återställd, det där med elektronik är inget för oss, vi vill ha husse hemma livs levande så de så.


Taxkramsiar från era vänner Hillman & Illerson

 
 
Milton

Milton

9 februari 2010 16:09

inte är vi taxar lättlurade, men vem kan tro att hussens röst skall komma ifrån en låda, det skulle jag också tycka va konstigt, synd att inte solen kunna lysa lite på oss idag, det är ju så gott, Kramis Milton

http://taxenmilton

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

9 februari 2010 16:14

Ja vi har råkat ut för exakt samma sak. Vi hörde Husse på Taxi radion, och vad vi letade men hittade ingen. Idag vankas det ju tårta. Vi har redan fått tjuvsmaka. Men vänta bara det är inte nog tycker vi. Snart kommer alla Lill Mattes kompisar. Ha en bra dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

9 februari 2010 17:28

Det är väl inte så konstigt att ni trodde husse var hemma när ni hörde hans röst. Det är ju helt naturligt. Mattar och hussar kan vara lite luriga ibland. Det är inte alltid man förstår sig på dom. Puss på långnäsor.

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Aamor

Aamor

9 februari 2010 17:48

Det var en riktig luring, tänk att där kunde ni sprungit fram och tillbaka och letat.
Jag pratar ibland med matte i telefon, ja jag vet vi är tramsiga, men då slickar jag på luren men hur det kan komma sig att hon får plats där går utöver min tankeförmåga!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malte o Snoken

9 februari 2010 20:45

jasså husse har varit på radion idag! va spännande men lurigt när man inte förstår hur han får plats i den lådan!!

 
Ludde

Ludde

9 februari 2010 23:15

Inte lätt med en radioaktiv husse. Det kanske smittas? Tänk om ni börjar höras här och var, men inte syns. Verkar ganska otäckt. Tur att hussen blivit synlig igen...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Lillen

Lillen

10 februari 2010 09:35

Det är inte lätt att hålla koll på vad hussar har för sig för fuffens *viftar på svansen*
Önskar er och eran underbar människofamilj en br dag , nospussar från mig och varma kramar från matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards