Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Igår var vi.....

Av Felix och Inga-Lill - 1 mars 2010 10:47

på promenix med matte, då passade hon på att ta lite bilder på oss så håll till godo.

  

Jag fryser inte men hade faktiskt tänkt att gå åt andra hållet.

  

Har du gjort ettan då måste jag se till att min är överst.....

   

Så här blir det alltid, vi går i kors med kopplen och matte tycker att vi är knasiga, här ser ni att Illerson börjar bli frusen. Jag som bara vill vara kvar ute, typiskt nu när jag fått syn på något trevligt då ska brorsan in.

   

Nu har han oxå hittat något säkert tjejen som gjort en etta, då var han inte frösen minsann.


Sen fick vi syn på Kung Bore, ja säker kan man inte vara men nog är det likt.

  

Ser ni att han gömt sig bredvis tallen, den luringen.

  

Pippisarna har det inte lätt när det blir så mycket snö på en gång och det är ju kallt, förstår inte hur de klarar sig när de inte kan flyga in och värma sig.


När vi kom in i värmen så tittade vi ut på altanen, den som det inte fanns en endaste snögnutta på i förra veckan. Då var vi ute och snosade runt på den, nu vill vi inte alls gå ut där.

  

Som ni ser så är det jättemycket snö och det har kommit sen i fredags, fy katten där vill vi inte vara.


Nu har ni fått lite mera bilder att titta på, idag blir det inga vandringar ute för husse är upptagen med att se till vårt vatten. Grannarna har vatten ifrån oss och hos dem har det frusit, så nu är husse ute och kollar om det är fel i en brunn där det är hopkopplat. Vi får väl se om han hittar felet, vi hörs senare. Det blev hela två inlägg idag med bilder kors i taket, det är bra i fall vi inte syns i morgon, vi får se om matte har tid.


Taxkramisar i mängd.

   

 
 
Edith

Edith

1 mars 2010 13:30

Stackars Illerson ... det syns att han fryser om framtassen. Det är ett elände med den här vintern. När ska den sluta? Jag har faktiskt fint väder idag med sol och blå himmel. Inte så himla varmt, men hög klar luft. Såna dagar behövs det fler av. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Aamor

Aamor

1 mars 2010 15:20

Jag såg Kung Bore, kan ni inte skrämma bort honom?
Visst är det kul att korsa koppel? Syrran och jag gör det hela tiden men så har ju mattefar något att göra och vi kan hitta på annat när han kollar kopplen!
Gå inte ut på altanen, ni drunknar ju där.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

1 mars 2010 19:03

Skönt att ni tagit hand om Kung Bore. Här nere vill vi inte ha honom längre. Jag brukar passa på att korsa koppel när vi möter någon, men dom brukar trassla ut det alldeles för fort... Såg ut som lite sol på altanen, även om det är mycket snö. Kanske den smälter bort snart... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Milton

Milton

1 mars 2010 19:16

Men vikka snyggisar, tur att ni inte bor så nära, så man får ha tjejorna ifred. Nä jag skall inte få springa där det är djup snö, här har det inte varit så kul väder, snöat hela dagen snöflingor stora som dasslock, och så blött, Nä skräm iväg den däringa Kung Bore vi har fått nog. Taxnosgos Milton

http://taxenmilton

 
Sigge

Sigge

1 mars 2010 19:24

Tack för grattiset!
Jaså den där lömske Kung Bore har gömt sej hos er nu.
Här är det oväder med mängder med snö.
Tror inte att det blir nån vår i år.

http://www.skogsraets.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

1 mars 2010 20:11

Men så mycket snö ni även fått. Från igår kväll till i eftermiddag har det kommit ca 40 centimeter, och nu tycker vi att det verkligen räcker. Vi vill ha vår som Edith. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Tuffa & Grynet

Tuffa & Grynet

1 mars 2010 20:16

Tur att det är plogat hos er, annars fick ni ha flytväst på er! Vi har också massor av snö och matte är trött på snöandet nu. Fåglarna hos oss vill också ha mindre snö. Måste gräva fram fröna.... Och vi måste gräva för att få fram fröresterna som fåglarna tappar!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Lillen

Lillen

2 mars 2010 08:50

Godmorgon =))
Jasså , det är där han har gömt sig den rackaren ...bäst att resa lite ragg och morra lite lätt , så kanske han ger sig av *viftar på svansen*
Här har det också snöat sedan i fredags...jisses så mycket snö *viftar på svansen*
Vilka fina bilder eran matte tagit på er *viftar på svansen*
Jag brukar också låtsasbita matte i handen . kärleksnafs på hakan brukar matte också får *viftar på svansen*
Önskar er och eran go´a matte en riktigt bra dag , nospussar från mig och varma kramar från matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malte o Snoken

7 mars 2010 06:59

Å va roligt o se er! Ni är lika olika som vi ni! En stor o lurvig o en lite slätare o lite smalare. Fast vi är rätt jämntjocka säger matte. En är bara väldigt mkt längre o större än den andra, Snoken är mer en sportmodell!
slafspussar i mängder

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards