Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Kallt som attan!!!

Av Felix och Inga-Lill - 3 mars 2010 09:02

I natt som var, så besämde sig vermaturen på kyla, det blev 20 minus redan vid tiotiden, så vi är inte så översvallande glada. Minus 23,5 när vi kom upp, inte lätt att göra sina behov då, nu är solen på väg upp så det blir säkert varmare bara solen får lysa. Igår kväll var det temlor här, vi fick bulle med grädde av matte och husse. Senare på kvällen muttrade matte om att hon skulle haft gasmask på sig, va hon nu menade med det. Hon får skylla sig själv för hon matade mig med pannbiff gjord på älgfärs och det brukar bli vädersläpp av det, sen temelbullar uppe på det.


Hoppas att ni inte haft för kallt på morgonen utan att ni kunnat gå ut och göra både ettor och tvåor.


Taxkramisar från er vän Hillman, brorsan zzzznorrar en hälsning.

 
 
Milton

Milton

3 mars 2010 12:58

Här har det varit strålande väder på morgon promisen, vi gick en ganska lång runda matten o jag. Skönt var det. Lite vädersläpp får dem väl tåla, ligger alltid hos matten när jag släpper lite väder, hon säger att jag skall gå till hussen för jag luktar pääääääääääk. Ha det gott må solen lysa på er. Kram Milton

http://taxenmilton

 
Aamor

Aamor

3 mars 2010 14:24

Vädersläpp, jo jo gjorde inte du det för att skynda på växthuseffekten nu när ni har så kallt?
Skyll på det! Jag skyller på matte, den som luktar först har släppt det, så nu säger hon inget, hihi!

Vi har soligt och inte så kallt ca +2

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

3 mars 2010 18:05

Men huvva ligen vilken kyla ni verkar ha fortfarande. Vi har snart 0, om detta fortsätter. Hoppas att solen också kommer fram. Nu vill vi att den skall smälta bort lite snö. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

3 mars 2010 19:22

10 minus i morse men när solen kom blev det plus.
Idag har det skett ett under!!!!!!
Gröna männen busade med mej.
Nu har de vakter från Securitas med sej som inte anklagade mej för en massa eller drog vapen
Undrens tid är inte förbi!!!!!!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Sigge

Sigge

3 mars 2010 20:52

Eller i alla fall inte så länge som det är så trevliga vakter.
Ovanstående mening står under mitt löfte!
Så idioter och jag använder dasset!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

3 mars 2010 22:41

Det var värst va ni äter semlor där uppe. Får nog ta ett snack med matte. Här håller sig temperaturen på en dräglig nivå nu, och när solen skiner blir det riktigt mysigt. Puss på älgfärsmustascherna!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Wikki

Wikki

4 mars 2010 07:39

Jag skickar en värmande TassKram och hoppas det känns lite bättre!
NosPuss Wikki

http://www.metrobloggen.se/wikipedia

 
Berith

Berith

4 mars 2010 08:42

Först ger de en go saker , sedan klagar de på en då man släpper väder ....Mattar och hussar får allt skylla sig själva *viftar på svansen*
Önskar er och eran go´a människofamilj en bra dag , nospussar från mig och varma kramar från matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejernas matte

Cavvetjejernas matte

4 mars 2010 09:56

Det där med vädersläpp känner våran matte till. Jag Moa brukar släppa riktiga rackabajsare på kvällarna när matte satt sig framför tv:n. Matte tror det är harpluttarnas fel ;-) Det kan hon väl få tro tycker jag. Men husse har nog ett finger med i spelet. Det finns mycket godsaker i kylskåpet som inte matte vet om.
Vi hade också lite kyligt på morgonen idag -8,5 och blåsigt. Det kändes i tassarna.
Nospussar

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

4 mars 2010 12:30

Först temlor och sen älgfärsbiffar ... då kan det bara gå på ett sätt. Hos mig är det ganska skönt nu. I morse var det 'bara' 5 grader, men soligt och fint. Inga problem att göra ettan och tvåan. Men jag gruvar mig för nästa vecka då jag kommer till Sverige. Man är liksom lite ovan vid snön. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards