Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Nu syns vi igen!

Av Felix och Inga-Lill - 11 mars 2010 10:15

Försökte få matte till det här igår men glöm det hon satt bara och klagade i soffan att hennes huve gjorde ont. Hon ska vara väldigt tacksam att det gjorde ont, för då vet hon att hon har ett huvud, för ibland har jag undrat.....hihi. Som sagt var så gjorde vi altanen sällskap igår och hade inte matte varit så klumpig när hon hämtade kameran så hade säkert brorsan oxå varit med på bild. Det borde matte veta vid det här laget att hon ska smyga med såna saker, för annars sticker Illerson och det var just vad han gjorde han drog som en avlöning, så kvar på altanen blev bara jag.

  

Ser ni blänget, jag tror att jag ska strejka för lönen är inte speciellt hög fast hon tar bilder på mig och lägger ut på nätet till allmän beskådan.

  

Tyckte prexis att Kurre var framme, han hade väl tänkt att tjuva kotten som jag hittade (längst ned till höger i bild).

 

Här är mitt favotillhåll, ursågningarna i bräderna passar prexis för en taxsnok, jag spanar in våren medan solen värmer mig, det är så skönt.

   

Här har det kommit fram lite av backen det syns inte här men det är faktiskt slingonris.

  

Ser ut som det varit krig på å isen, det är rena autostradan med spår.

    

Se där, älgarna har lekt krig i natt, sen finns det en del gamla spår oxå, det är samma bild som där uppe men taget med nåt påfund som heter zom. Inte konstigt att jag blir väckt på nätterna när det är så mycket djur som springer runt här, mest älgar för de kan verkligen väcka en tax. Sen har vi Rävis för han kommer varje kväll, lillhusse har skrämt räven en och annan kväll, när han varit på väg ut från oss till sin stuga, så har Rävis varit ute på gården och då skräms han på flykten. Inget att oroa sig över för när vi lagt oss och det blivit tyst så är Rävis här igen, för jag brukar höra när han kommer. Matte matar Rävis med en massa gosaker, överbliven mat som ingen ätit upp och diverse annat i kylskåpet blir rävmat. Igår fick han älgbiff som blev över när vi åt häromdagen och lite bröd, idag ska fåglarna få lite rester från igår pasta, det är något som både småfåglar och skator äter.


Nej, nu ska matte äta brunch, för hon hoppade frullen idag fast jag och brorsan ätit frulle så kan vi ju tigga till oss lite mera.


Taxkramisar från ja vem tror ni.

   

 
 
Milton

Milton

11 mars 2010 16:57

Vad glad jag blir, när jag ser att solen har hittat till er åsso och att ni kan vara på altan utan att frysa om tassarna. Skönt med tö, det blir nog en vår snart. Taxkram till ja vem tror ni och till hanses brorsa också Milton

http://taxenmilton

 
Aamor

Aamor

11 mars 2010 17:35

Tror nog att du innerst inne gillar att vara modell, eller? Du är ju en snygg hund.
Kanonbra tittglugg du har.
Rävis har ju det nästan lika bra som ni om han får älgbiff.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

11 mars 2010 19:40

Vilka fina kort det vart, trots att ni inte kom på bild bägge 2. Vi slapp operera Valle, han hade blivit så pass bra i sitt ben. Så vi skulle avvakta. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

11 mars 2010 23:09

Ser skönt ut på altanen, och fin utsikt har du. Otur att det är så kallt på nätterna, annars kunde du sitta och titta på älgarna och Rävis i månskenet...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Lillen

Lillen

12 mars 2010 08:51

Godmorgon i stugan *viftar på svansen*
Vilka fina vårvinterbilder eran matte tagit , det lyser
vår om eran blogg *viftar på svansen*
Vad många spännande spår utan för ert hus *viftar på svansen*
Önskar er och eran go´a matte en bra dag och en trevlig helg , varma kramar från min matte och nospussar från mig *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards