Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Var på resa igår....

Av Felix och Inga-Lill - 12 mars 2010 14:47

till Sälen matte hade kameran med men tror ni hon fota någe, nähä då inget alls blev det. Vi hade lite brådis för matte hade uträttningar in på "hem 38" som är en urmysig butik, rekommenderas varmt. Vidare till apotke, nytt "Kronans droghandel" heter det idag, ingen större skillnad sa matte. Sen in på Coop för diverse saker, matte hon flår verkligen när hon är ute och shoppar. Vi stannade och vaktade bilen tillsammans med husse, det var skönare fast vi hade nog gärna följt med in på Coop, för där finns det mycket smaskens, men det strår en skylt på dörren med hundar och så är det överstryket, det betyder att vi inte får följa med in där, säger matte.


När vi kom hem igen så snurrade matte vidare, med allt möjligt mänskligt tråk som Sigge brukar skriva. Såg att någon anonym kommenterat på min blogg, vet inte om jag ska ta bort det eller hur jag ska göra. Något om att jag ska trimmas idag, vadå vet de inte att här är griskallt, förresten så trimmades jag före jul och i januari oxå så jag tycker inte det är så bråttom. Ni som är mina vänner vet ju vad kallt vi har, så jag tror nog att jag tar bort den där kommentaren för den var ju anonym och såna gillar inte vi.


Hoppas ni får en mysig fredakväll med något gottigt att stoppa i munnen, vi ska vara hemma medans matte och husse ska bort men vi är inte själva för lillhusse kommer in och ser efter oss. Vilken tur vi har som aldrig behöver vara ensamma, bara någon kort stund när matte är i tvättstugan men då är hon max borta i fem minuter.


Glömde väderrapporten, idag är det halvmulet och där solen har lyst enast 4 grader varmt trots att solen har legat på där hela morgonen. Det var minus i morse, så vi har nog kalla dagar framför oss ännu. Det skulle visst bli ca 10 minus i helgen.


Taxkramisar från er vän Hillman, brorsan morfa en hälsning, han slappar i solen.

 
 
Aamor

Aamor

12 mars 2010 18:02

Så synd att matte inte tog några bilder i Sälen men har non nu farit fram som en virvelvind där är det kanske inte så konstigt.
Ni har det lika bra som mig som slipper vara själv för det är inget kul.
Trevlig helg.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Milton

Milton

12 mars 2010 23:10

Hm tur att inte anonym har sett mig då. Nä jag har tur jag behöver aldrig vara ensam, skall matte göra något som jag inte kan vara med på så får jag alltid va med hussen, ha det gott killar önskar Milton

http://taxenmilton

 
Ludde

Ludde

12 mars 2010 23:15

Det blir nog mysigt med lillhusse. Fredagsöra med mera... Taxkramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

12 mars 2010 23:55

Visst är det typiskt mattar! Dom glömmer alltid kameran när det är ngt viktigt som ska fotas!
Trimmas...! Det låter inge kul! Men tänk så snygg du blir!
Vi blev jätteglada när husse och matte kom och hämtade oss oss hos mormor. Kan ni tänka er... dom hade sparat var sin köttbulle från Ikea till oss.
Tassar från Molls & Mos

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Lillen

Lillen

13 mars 2010 08:27

Anonyma kommentarer gillas verkligen inte , särskilt då de är elaka !
Synd att eran matte inte tog några bilder från Sälen , men då mattar far fram som ett yrväder så glömmer de sådana viktiga saker*Viftar på svansen*
Önskar er och eran underbar människofamilj en trevlig helg , varma kramar från matte och nospussar från mig *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malte o Snoken

13 mars 2010 10:40

matte skrattar åt "kronans droghandel"! vi tittar in o ser att ni mår bra trots kylan, om vi kunde skulle vi skicka ett paket med vår! matte börjar se ljuset i tunneln o betar av sina taxvänner först! taxarna ligger ju liksom närmast hjärtat på oss!
slafspuss

 
Sigge

Sigge

13 mars 2010 14:36

Anonyma kommentarer är ett skit!
Så klart vi alla vet att ni har griskallt och pälsen måste sitta på er så ni inte fruyser!
Här är det alldeles väldigt sorgligt idag

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards