Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Tråkdag!

Av Felix och Inga-Lill - 15 mars 2010 08:06

Igår hände ingenting av värde, i alla fall inte ur taxperspektiv, vi slappade och var på korta vändor. Husse och matte gäspade hela dagen, va sjutton skulle de ut och slarva under lördagen för. Det är nog jobbigt att gå på möte och ändå blev det inte nattmangling.


Vi fick i alla fall kycklingfilé igår och det var smaskens men frågar ni mig så var det på tok för lite. Fast vi fick dela på nästan en halv filé, sen fick vi taxkulor och frolicar till efterrätt. Sen slappade vi på soffan och myste under filtar, idag skulle man behövt en extra päls. Vermotern eller ska vi säga kallometern visade på minus 18 grader men det har nog vart 20 minus, för vi kom inte upp förrän vid halv åtta och då var det ljust redan.


Matte har inte tid att gå ut hos er just nu utan det får vänta tills lite senare.


Taxkramisar från er vän Hillman.

 
 
Lillen

Lillen

15 mars 2010 08:42

Godmorgon polare *viftar på svansen*
Jag fick också kalasa igår , mattes yngre dotter var hem på besök , så då passade jag på att lägga till charmoffensiven och fick smaka massa go´saker....hon är lättcharmad lill matte *viftar på svansen*
Natt kallt är det även här ...uch ....fast ni har kallar ändå .....er stackare ....
Önskar er en bra dag tillsammans med eran go´a människofamilj , nospussar från mig och varma kramar från min matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Aamor

Aamor

15 mars 2010 18:55

Ska ni nu ha så kallt igen? Trist.
Klart det var för lite filé men ni mår kanske bäst på den mängden.
Usch ja, möten blir man trött av.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

15 mars 2010 19:23

Det verkar inte bara ni som haft så där kallt. Imorse halv 6 hade vi -25 grader. Hoppas att det nu blir varmare, annars kan vi inte börja sova över i stugan. Och det vill vi, även Matte och Husse. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

15 mars 2010 19:28

Fy bubblan så kallt ni har det fortfarande! Här ligger temperaturen strax över nollan på dagarna. Nätterna är fortfarande kalla, eller ja vi tycker det. Minus sju åtta sådär!

Motorsport är kul tycker vi. Det händer då och då att vi kollar på mattes äldsta son som fortfarande kör ngn tävling. Den yngsta, ja han är 35 haha...;-) ska köra 1:a maj. Då ska vi kolla!!!

Köket går långsamt framåt! Matte och husse var ju tvungna att åka till Stockholm ett par dgr för att fixa lite grejer. Men ha tålamod våra taxarvänner. Bilder kommer....;-)))
Nospussar

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Milton

Milton

15 mars 2010 19:47

Nä fy vad kallt ni har igen, 5 minus här i morse, men sen blev det ganska skönt när solen kom fram. här har vi inte kunnat gå som vi vill, man får hasa sig fram är så fruktansvärt halt, då är det bra med fyra ben. Tax gos Milton

http://taxenmilton

 
Sigge

Sigge

15 mars 2010 20:38

Men det var sjutton så kallt ni har fortfarande!
Nu är det hög tid för våren!
Fast Lottas matte var på TV för nån timme sen och pratade om en massa plusgrader senare i veckan.
Hoppas hon inte ljuger!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

15 mars 2010 22:08

Man kan inte göra så mycket annat än att vänta på bättre väder...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

16 mars 2010 07:07

Oj vad kallt ni har det fortfarande. Idag har jag minus 8 grader på morgonen och sol. Det känns bra. Snart ska jag iväg på långsvängen. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards