Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Våren försvann!

Av Felix och Inga-Lill - 21 mars 2010 11:05

Igår var det jättevarmt och vi var på altanen i 30 gradig värme, det droppade från taken och vi kunde se att backen kommit fram på vissa ställen. Det började lena undan allt mer och vi såg fram att på söndag då skulle vi kunna fika på altanen.


Idag är det söndag men ingen av oss vill vara ute och inte blir det någon fika på altanen heller. Det blåser och snöar, minusgrader är det fast bara 2 grader men det är griskallt ute. Så vi stannar inne och drömmer om värmen som vi fick igår och den smarriga kyclingfilén.


Nu har matte slappat hela helgen och vi har inte varit ute och hälsat på hos er en enda gång. Jag har inte tid sa matte men vi tror att hon var för slö, för inte hade hon så mycket att göra. Bara springa ute med oss i tid och otid, vara  på altanen och sola, laga mat, göra en sockerkaka, prata med lillhusse, kela med oss, så nog hade hon tid över den latmasken.


Taxkramisar från era vänner Illerson och Hillman.

 
 
Ingen bild

malte o snoken

21 mars 2010 14:56

titta inte på vår blogg idag ni kommer bara bli ledsna o upprörda när ni ser alla trevliga vårbilder!!
slafspussar

 
Aamor

Aamor

21 mars 2010 15:22

Synd att det fina vädret inte höll i sig, man känner hur det spritter i kroppen när solen tittar fram!
Även en matte behöver ta igen sig även om de inte har jättemycket annat att göra (matte tvingade mig till detta!).
Jag ska snart bada men så fort matte reser sig springer jag under sängen, hihi, kan hålla på hela dagen om det är så!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

21 mars 2010 15:34

Även hos mig var det vår igår och jätteskönt. Vi var ute med bilen en sväng och överallt såg man folk som satt ute och fikade. En gubbe hade till och med tagit av sig kläderna på överkroppen. Då var det skönt. Men idag ... lite mera vinter igen precis som hos er. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Sigge

Sigge

21 mars 2010 17:14

Samma skitväder här.
Fast jag hann göra viktiga fynd innan det brakade loss ordentligt.
Våren känns VÄÄÄÄLDIGT långt borta just nu.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

21 mars 2010 17:24

Hon verkar vara som våran Matte, hon säger också att hon ibland inte har tid. Men det ser ut som om hon har all tid i välden. Det här med att tvätta och stryka kan ju någon annan göra. Ha en fortsatt bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

21 mars 2010 22:57

Matte? Låter mer som kungens lilla piga. Och sockerkaka till de små filurerna, finns det ingen hejd på eländet?

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Lillen

Lillen

22 mars 2010 08:25

Godmorgon mina taxvänner *viftar på svansen*
Mattar kan verkligen konsten att verka upptagna *viftar på svansen*
Här var det underbart väder igår , vi tillbringade hela dagen ute på altanen och det ser ut att bli en sådan dag idag också *viftar på svansen*
Önskar er och eran go´a människofamilj en underbar dag , varma kramar från matte och nospussar från mig *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken

25 mars 2010 13:16

vi har skickat ett litet paket vår till er hoppas det kommer fram snart!
slafsar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards