Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 6 april 2010

En annan dag!

Av Felix och Inga-Lill - 6 april 2010 11:06

Annandag påsk, ja nog var det en annan dag allt, matte tog fram gummimattan och la upp på bänken, fram åkte dessa förhatilga ryckknivar borstar och kardor. Jag försökte smita men det var lönlöst matte gick resolut och hämtade mig, det var bara att finna sig och lägga sig så matte fick slita av mig min vackra lurviga päls. Matte påstod att hon skulle köpa pälsen men jag fick bara några ynka frolicar för all den lurviga pälsen, som säkert hade räckt till en tröja för någon frusen själ. Som ni kanske såg under föregående inlägg så var jag väldigt lockig och lurvig men nu är det slätt förutom att matte måste finputsa mig men det får bli en dag ute i solen, för hon vill ha bättre ljus. Här kommer i alla fall resultatet, hoppas att ni känner igen mig för det gjorde inte jag när jag kollade i spegeln.

  

Matte borde gå en kurs i foto eller oxå får hon sluta med sina jordbävningsmedikaniner. Ser ni den släthårig taxen men ännu har jag kvar min päls i nyllet med skägg och allt men enligt matte kommer det att ryka så fort det blir fint väder.

  

Illerson den luringen han klarade sig idag men ni skulle sett vilka långa lovar han gjorde runt matte, han ville absolut inte prata med matte men husse säger att han ska rycka honom ute bara det blir fint väder. Jag förstår nog hur det blir matte får nog göra jobbet som vanligt, för Illerson har ingen speciell respekt för husse åmar han sig så slipper han. Sen får matte göra jobbet i alla fall, fast det är nog snart gjort för han har jussom lite mindre med päls än mig.


Jag har ju glömt att berätta va vi käkade under helgen, älgköttbullar, rökt korv, kokt äggula blev påskaftons middag förutom taxkulor och frolicar förstås. Sen på påskdagen hade inte matte någon lust att laga mat så vi åt resterna från gårdagen med köttbullar och vi fick faktiskt smaka frest mums va gott det var. Matte sa att husse inte fick ge oss sån salt mat men husse tyckte att litegrann kunde vi väl få, tur var väl det. Utav matte fick vi mera kokt äggula och köttbullar men husse gav oss frest oxå. Igår fick vi kycklingfilé med matte och husse, det var jättesmaskens, filé med gräddsås. Sen har vi ätit bullar, ostbollar och chips som påskgodis, för sötsakerna får vi inte smaka.


Nästa inlägg blir om våren hos oss.


Taxkramisar i mängd.

 
 
Aamor

Aamor

6 april 2010 17:26

Det var väldigt vad slät du blev, ska du eller rättare sagt matte fira in våren nu med lite päls?
Du blev fin men håll dig undan när det är dags för nästa putsning och låt er inte luras ens med godsaker för det är min matte duktig på att lura mig med!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken

7 april 2010 13:45

å u va me gott käk ni mumsat i er i påsk!
fina ni var på bilderna både me o utan päls! uschlingar till mattar där som ska skava av pälsen till våren!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards