Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Sol!

Av Felix och Inga-Lill - 9 april 2010 17:54

Idag har solen lyst över oss och vi har varit på altanen  och snosat efter ankor men matte hon kan inte hålla sig utan hon kommer ut med den där jädrans grunkan som hon fotar med. Gissa om vi fick bråttom in, för vi har bestämt att inte vara några modellisar, för vi får för lite betalt. Jag och Illerson har beslutat att strejka, ja med modellandet vill säga, tills matte betalar bättre. Vi har begärt en påökt med minst 10 %, inte mycket begärt men hon är benhård säger att vi blir för runda om magen. Ska skitmatte säga, hon skulle behöva titta sig själv i spegeln, helts i profil men då får hon nog skaffa en större spegel, för den hon har kommer hon inte att få plats i, hihi.


Som jag sa så har det varit soligt men den attans vinden blåste runt som om den hade betalt, först från norr och sen snurrade den runt och blåste från alla hålla och kanter. Jag kände mig rätt kylslagen efter att husse varit med oss på promenix, han hade i alla fall ingen kamera med sig, som tur var.


Hoppas att ni haft det skönt idag och sluppit det där blöta som ramlade ner igår kväll i alla fall hos oss. Nej, nu ska jag och brorsan ut på kvällspromenix så vi får försöka gå in till er lite senare, ifall matte inte är upptagen förstås.


Taxkramisar från er vän Hillman.



 
 
Aamor

Aamor

9 april 2010 19:40

Tror att ni kommer längre med lite "socker" om ni ska begära löneökning!
Solen kom fört på eftermiddagen hos oss men det blåser från norr så det är lite småkallt ändå!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

9 april 2010 20:14

Jaså det är ni som snott solen!
Här har det bara varit grått och sen kom hälsovådliga regnet.
Jag sov så gott att jag både gick och pratade i sömnen i natt

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

9 april 2010 20:55

Hälsa matten att hon inte behöver oroa sig för era magar! Hon kan väl skaffa ett vidvinkelobjektiv, så kommer de med på bilderna... Runda taxkramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

9 april 2010 22:23

Jojomensan! Falskt så in i bomben! Tur att öronen är lurviga och dämpar ljudet ordentligt...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

10 april 2010 00:03

Visst är dom jobbiga...mattarna när dom kommer dragandes med den där kameran! Vi har börjat titta åt helt andra håll när våran matte dyker upp med kameran.
Här har vi också haft ett underbart vårväder med en STOR SOL idag.
Puss puss på er!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Lillen

Lillen

10 april 2010 08:12

Godmorgon grabbar =))
Mattar är ena tuffa förhandlare *viftar på svansen*
Hälsa och tacka eran matte *viftar på svansen*
Önskr er och eran go´a människofamilj en fortsatt trevlig helg , nospussar från mig och varma kramar från matte , och extra kel och smek till er grabbar från min matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken

10 april 2010 11:38

å va härligt med sooool!ja de där mattarna ska bara fota...isch usch så jobbiga de är!
våran matte har börjat blunda när hon går förbi hallspegeln, kan det va ett tips till er matte kanske?
snosa efter ankor låter kul! vi har snosat efter harar, katt o fasan på morgonen o skällt på dumduvor...
ånej nu kommer matte med snabeldraken, vi ses undeer soffan!
slafs

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

10 april 2010 19:56

Ja det gör ni helt rätt i att strejka. Det ska jag och Valle också göra, om det inte tas med korv och mackor imorgon. Vi är ju som vana med att det ska fikas, då vi har gått våran promenad i stugan. Och idag vart det ingenting. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se.

 
Ingen bild

Milton

11 april 2010 10:56

Jobba på, skall man fotas skall man ha mer godis. Här har vi inte så kuligt väder idag, grått, när skall man kunna ligga ute o gosa????????. Hoppas att det kommer snart, Nu skall vi åka på utflykt ha det gott killar Nos gos Milton

 
Sigge

Sigge

11 april 2010 20:22

Nu är det vår på allvar hos mej.
I dag har jag jobbat som murkelhund för första gången iår!
Så nu väntar mycket jobb framöver.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

11 april 2010 21:02

Det här med kameror ska vi av skaffa. Idag var man tvungen att possera före det vart bus. Dom kan ju ställa upp själva. Men det säger dom att det inte kommer att fasta så bra på bild isådanafall. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se.

 
Molly

Molly

11 april 2010 21:10

Tack snälla Hillman & Illersson för Grattiset på min födelsedag!
Men jag måste be om ursäkt för min klumpiga matte. Ja, ni såg ju själva... först lägger hon ut dubbla blogginlägg på mig, och det VÄRSTA av allt :-( jo, det var att hon raderade inlägget med erat grattis till mig.
Massa pussar till er killar!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Milton

Milton

11 april 2010 22:11

Under skåpet hittade jag en köttbulle, som var som en mumie matte har både dammsugit och torkat golvet hur många gånger som helst sen hon serverade köttbullar men jag säger bara Flisan och jag..... det är konstigt säger matten om jag får en köttebulle när hon steker dom så nobbar jag men den här var gottig Kramis Milton

http://taxemilton

 
v

v

12 april 2010 09:25

Ni får helt enkelt be om en liten extra godbit så att ni kan modella:) Vi fick sol först igår men den är kvar ännu:)
Kram Jam o Spinn

http://www.metrobloggen.se/virrmaja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards