Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Kallväder igen!

Av Felix och Inga-Lill - 7 december 2010 13:13

Mattes medikaniner kom till rätta men det var fel i alla fall, stackars matte som måste ringa och klaga. Vi fick i alla fall smarrigt käk igår, taxkulor med stekt nötfärs utan krydderier förstås. Sen till kvällsfikat fick vi sockerkaka med vipsgrädde, mumsfilibabba smarrigt värre.


Idag är det griskallt igen, minus 21 i morse, vi var snabba vill jag lova, inge väder för promenix prexis. Så idag stannar vi nog inne solen har lyst i ca 1 timme sen går det ner bakom skogen, så den har vi ingen nytta av. Husse tog sig en skinkmacka till luns och då har vi smakat naturligtvis, skinka är gott.


Hoppsa att ni har det bra och inge kallt i övriga delar av landet och i utlandet. Massor av snö tycks ni ha överallt men vi har bara litegrann, i stället får vi griskyla. Idag hade vi tänkt att hjälpa matt med disken men hon tyckte att diskafinen skulle få ta hand om det, tassigt för det vore smarrigt att diska tallrikar. Vet inte riktigt vad vi ska göra, men lite mera ivägen kan vi säkert vara, hihi. Lill-husse säger att vi är födda i vägen men det är nog bara för att han har kryckisar och hoppar runt på, hihi.


Taxkramisar.

 
 
Rudi

Rudi

7 december 2010 15:25

Sa jag inte att ni skulle få sockerkaka och grädde va? SA jag inte det igår? Tänk att jag kan spå in i framtiden! Nu spår jag att ni får samma gotta endera dan igen! Om ni inte går för mycket i vägen förstås...

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

7 december 2010 18:02

Ni kunde faktiskt få en hel del av min snö, jag har faktiskt alldeles för mycket.
Så nu vet ni - dimper det ner snö hos er, då har jag lyckats!
Konstigt det där, att man ibland liksom tycks vara i vägen!!?? Fattar jag inte - det är väl DOM som ska se till att inte vara i vägen för oss!!!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Aamor

Aamor

7 december 2010 18:15

Vi är inte ivägen utan det är för att vi älskar våra människor och vill vara nära, ibland för nära enligt dom!
Så struliga dom verkar var de där som sköter och skicka medicin!
Nu skulle ni behövt lite tröjor till de priser jag får för 49:- är ju ett bättre pris än 400:- fast de dyra finns här också men Netto har billiga ibland.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

7 december 2010 18:32

Oj vi som trodde att vi hade det kallt-10 grader har vi haft. Men ni verkar ju ha det ännu kallare. Det är skönt med vinter, men vi vill ha snö, inte bara kyla. Skinmackor det är bland det bästa vi vet. Man är ju duktig på att tigga då det kommer fram. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

8 december 2010 11:48

Vad tråkigt att ni har så kallt hela tiden hos er :( Kan inte var så skönt för er som är så små.

Just nu har vi bara -6 grader ute och det räcker tycker jag.

Ha en bra dag och hoppas ni slipper frysa så länge till.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ludde

Ludde

8 december 2010 21:49

Hoppas att inte lillhussen hoppar på er av misstag, när ni ligger i vägen. Mumsigt med skinkmacka. Min matte gör inte skinkan förrän precis före julafton. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

9 december 2010 11:18

Nere hos oss i södern har vi 14 grader varmt idag och sol, men väldigt blåsigt. I Paris var det snöstorm igår, så det är lite hipp som happ med vädret. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

10 december 2010 08:51

Oj så smarrigt med vispgrädde. Vi ahr också så där griskallt -21 grader och blåst. Det blir snabba ryck ut och sen snabbt in. Och nu som det är helg och allt, vi skulle ju till stugan. Men fortsätter denna kyla med blåst, då blir det bara kortare utflykter här hemma. Ha en bra helg, nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards