Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Felix och Inga-Lill - 18 maj 2010 12:10

Idag är inte Illerson lika sur men han är trött och mår nog inte så bra, matte har petat i honom en värktablett, så vi får se hur det går. Åldern börjar ta ut sin rätt säger matte men vadå jag är lika gammal, nästan i alla fall. Du är med mycket mer om vad som händer runt omkring dig säger matte, visst jag är fortfarande väldans nyfiken och det är bra tycker matte.


Dagens väder är inget att skryta med men det regnar i alla fall inte och så har det blivit lite ljusare. Viggo hade en lustig sak på sin blogg och då kom jag ihåg lilla Mirte som var en av mina reservmorsor, hur hon fångade en fågel av misstag. Det var där vi bodde förut, vi var på väg upp mot huset efter att ha varit på stora gräsmattan (som en fotbollsplan) och sprungit runt och jagat en boll. När vi kommer mellan körsbärsträden som ledde upp mot huset så trodde nog Mirte att någon kastat en boll till henne för hon hoppade upp i luften och knäppte den, men det var ingen boll det var en fågel.  Efter tillsägelse så tvärsläppte hon den men då kom min andra reservmorsa rusande och högg den så fanns inte fågeln mera men jag tror att Kickan oxå trodde att det var en boll. De jagade aldrig mera fåglar och inte försökte de hoppa upp i luften för att ta någon heller.  Det var ett av alla mina minnen från där vi bodde förut..... jag saknar trädgården för den var härlig att springa runt i, nästan alltid lösa sen saknar jag naturligtvis våra reservmorsor för det fanns alltid någon som hade lust för bus.


Taxkramisar.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards