Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Felix och Inga-Lill - 15 oktober 2011 12:05

Jaha, då var jag här igen trots matten huvupine som bröt ut i morse. I torsdags då var vi till Sälen men matten glömde bildgrunkan som vanligt, fast det var jädrans bråttom, för hussen skulle hem fort, han skulle dra iväg på älgjakt. Som ni förstår är jag själver med matten och Lill-hussen förstås, i torsdags kväll gjorde jag illa ett framben, attans va matten blev rädd, men det var nog inte så allvarligt för jag gick på benet mitt i natten. Sen på fredagen då brände sig matten duktigt på handen så den blev alldeles stel, blev svårt att skriva då. Idag har hon huvuvärk men säger att hon ska försöka skriva ändå. En olycka kommer sällan ensam men nu vill vi inte ha några flera för dä räcker och blir över.


Jag har fått ett nytt namn, "Hissenisse", hihi det var hussen som tyckte att jag är en sån, för jag väntar alltid på att bli upplyft i soffan, hoppar absolut inte upp själv längre, för det får jag inte. Nu har matten börjat göra lika när jag ska gå ut oxå men det tror jag är tillfälligt, sen hon såg hur jag betedde mig med benen i torsdags. Hon bär mig nedför och uppför trappen trots att vi har bara två trappsteg, ja ja hon får väl hållas. Sen lyfter hon både upp och ner mig ur soffan, ifall jag sträckt någon muskel säger hon. Jag tror att mitt ben hade somnat så där ordentligt så jag inte kände det, men hon har i alla fall tatt hand om mig som vanligt, legat på soffan med mig  i fall att, som hon säger, hihi.


Jag har ätit gottigt må ni tro, i torsdags fick jag "hundpankisar" , hihi och igår åt jag tunn fläskkotlett, matten brukar köpa hela såna utan benisar och då skär hon en tunnis åt mig steker den utan krydderier, hihi. I onsdags fick jag älgfärsbiff utan kryddor, bara me ägg uppblandat, hihi. Matten säger att fortsätter vi så här blir du rena gorrmen, hihi.


Idag vet jag inte vad som servas men någe gottigt blir det säkert om jag känner matten rätt, hihi. Fast jag är nog lite i onåd, sen jag lurade matten att jag behövde göra en tvåa när vi var ute.  Jag gick runt i cirklar när vi var ute och då brukar jag göra en men den här gången la jag ned ett öra, attans va matten va snabb, så det blev inget rulla runt och jag hann inte ens  ned med örat mot backen, under örat var det en rävskit, hihi. Matten sa att "du som är så gammal borde veta bättre" sen muttrade hon på mig hela vägen in, så inte var hon glad på mig inte men hon är inge arg någe länge som tur är, hihi.


Vermaturen är ok idag bara 0,5 minus i morse, men igår var det etter värre, hela 7 minusar vid första rundan, sen gick inte vermaturen upp förrän två på ettermiddan då var det 5 plussisar i skuggen, i torsdags var det oxå kalligt med 6 minusar, för mitt vidkommande kan Kung Bore dra dit pepparn växer.


Hoppsa att ni har en braig lördag runt om i landet, för det tänker jag ha, hihi.


Taxpussisar i mängd.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards