Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Felix och Inga-Lill - 28 oktober 2011 15:06

Nu börjar bloggplatsen bli väldigt irriterande, rätt som det är så kan jag och matten inte skriva hos våra bloggkompisar, matten låter så illa och kan så många nya ord, ja visste inte att det fanns så många, hihi. Sen har vi idag stoppat en som utger sig för att vara Vinja med ny hemsida, hur dum tror den kärringen att matten är va, hon är mer slipad än så ska ni veta. Här går det inte att lura matten, för hon läser vart kommentaren kommer ifrån. Såna där fulingar skulle sitta inom lås och bom, så dä så.


För att återgå till näringarna, här har varit upp och ner ska jag säga, matten hade huvupine igår så hon kunde inte läsa någonting, attans huvu hon här kärringen. Idag är det bättre så nu ska vi vara på banan igen, får börja berätta vad jag gjort sen sist, i tisdags käkade jag fläsklägg med rotmos, rekommenderas varmt, jättegottigt. I onsdags var jag till Mora, det blev 26 mil under rumpan innan vi var hemma igen (bilder kommer så fort som hussen tömt kameran vi hade bara den med). Där passade jag på att visa alla hundar i Mora att jag varit där, hihi. Sen bjöd matten mig på grillad korv mycket gottigt en hel fick jag, hihi. Igår så var hela dan i slappandets tecken, matten med sin huvupine och jag var nog lite trötter efter resan, middagen var utsökt som vanligt älgfärsbiff mumsigt, matten stekte en biff innan hon blandade i krydderierna, tvåbeningarna åt pannbiff med lök. 


Idag är det mörkt och grått ute,  regnar gör det oxå som om himlens portar var helöppna, var ute för en stund sen för att göra en etta, jistanes så blöt jag blev och ändå är jag snabb, men det hjälptes inte dyngsur på hela mig. Tur att matten har eld i kylskåpet så man kan värma sig, för jag skynda mig dit och kände värmen sprida sig i hela kroppen. Middagen idag blir kycklingfilégryta men jag nöjer mig med filén behöver inga nyttiga saker, hihi.


Hoppsa att ni får en trevlig helg utan en massa regn, för nu är det så mycke vatten överallt så nu räcker det, fasen gräsrötterna är heldränkta räcker inte ens om de tar simborgarmärke, hihi. Så trevlig helg på er alla goa bloggkompisar, ska försöka att gå ut och skriva hos er, hoppas att alla fungerar för ibland är det lite si och så med den saken.


Helgtaxpussisar i mängd.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards