Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Inte så kallt här, än!

Av Felix och Inga-Lill - 31 januari 2012 12:59

11 minusar i morse, men nu ser det ut som det tänker klarna och då jädrar i min lilla låda blir det griskallt, för i trakten av Idre var det minus 33 i morse, det vill jag inte ha. Jag har börjat som i fjol att nästan göra ettorna på bron, ja men jag står på nedersta trappsteget och hänger mig ut men jag är nog stelare än i fjol för det funkar inge vidare. Matten muttrar om att "du får inte kissa på bron", attans dä va inte meningen, hihi.


Matten är fortfarande risig, jädrans snuvor som turisterna har med sig hit upp, de vill inte ge med sig men matten hälsar och taxar för alla hälsningar. Igår blev det hunnpannkaka (läs tunnpannkaka) smarrigt värre och sen fick jag lite kall dalafilé av matten, hihi. Så mig går det då ingen nöd på, sen fixa matten taxkulor med Cesar på, mumsigt värre. 


Nu ska matten och jag slappa på soffan, det är störtskönt när matten ligger stilla, då slipper jag rusa runt för att se va hon pysslar med, hihi.


Taxpussisar i mängd från go vännen Hillman.

 
 
Aamor

Aamor

31 januari 2012 17:52

Det blir liksom bättre vila för en när matten är still!
Åh vad vissa snuvor med tillbehör kan vara sega.
Hoppas ni slipper den hemska kylan för det är inget att ha när man måste ut!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

31 januari 2012 18:07

Gosa in dig hos matten du. Ni får nog plats bredvid varandra i soffan. Det var 14 grader när jag var ute och sprang på hästvägen. Nu är det bara 12... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

1 februari 2012 12:29

Hu va kallt du har, för där ner är det mer än griskyla när det blir såna vermaturer. Håll dig inne och elda i spisen, det är mitt råd.

Taxpussar.

 
Bröderna Bus och Busan

Bröderna Bus och Busan

31 januari 2012 18:41

Mattarna tycks vara mycket hostiga och snörvliga nu för tiden!

Kika in till oss, go´aste Hillman! Du har just fått en "Bloggaward"

Nosgos från Katt-Torpet i Läskiga Skogen

http://chinchebusan.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

31 januari 2012 23:27

Ja nog låter -11 grader helt klart bättre än -33 grader, hu vad jag skulle frysa om jag bodde där :(
Nej det kan inte vara lätt att var snabb nog att göra ettan innan man fryser om tassarna.
Inte kul med en sjuk matte men det låter ju bra att hon håller sig stilla så du slipper springa efter henne ;)

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Kasper med fyra katter

Kasper med fyra katter

1 februari 2012 00:35

33 minusar är ju inte mänskligt! Inte hundligt heller, förresten!!! TUR att det inte var hemma hos dej det var så kallt.
Men stackars alla hundar som bor i Idre!
Undrar om det hjälper att sända dom en varm tanke.

http://kasperian2.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards