Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Glad alla hjärtan!

Av Felix och Inga-Lill - 14 februari 2012 18:26

Hoppsar att ni haft en härlig alla hjärtans dag, jag har myst med Lillhussen medans matten och hussen var till Sälen och shoppa. Tvåbeningarna hade massvis med kassar med sig hem, jag dök ner i de flesta och där såg jag gosaker. Grillkorv sånt som jag gillar likaså hade matten köpat lax, som är så gottigt. Sen var hon in och köpte Cesar två burkar åt mig och en rödinge shipantårta, hihi. Shipantårtan ska vi ha till fikat ikväll, men shipanen får jag inte men grädden och tårtbotten är inte dumt det heller, hihi.


Sen har jag varit lurig som bara den idag, lurade ut hussen fast matten och jag nyss varit ut, men det missade hussen för han var i fonen, då skulle ni sett husse när han stod på trappen och hojtade att jag inte fick sticka iväg hur som helst, fast det struntade jag fullkomligt i, hihi. Fast sen skyndade jag mig in, när hussen gick ut, det gäller att snabba på så man är först på trappen, hihi.


Som ni vet så åker jag hiss, när jag ska upp i soffan men hussen sa att jag skulle behöva en sån där plinplong, som den där jycken på tv5, funiest homevideo, hihi. En westie som hade en sån där portierklocka, som han stamade till på, när han ville gå ut, hihi. Såna klockor skulle matten behöva ha ett par stycken, dels skulle jag vilja ha en vid soffan och en vid ytterdörren, för man kan få vänta länge innan de där tvåbeningarna kommer till undsättning, hihi.


Nu ska jag ha fika och därmed så jämt, hihi. Så glad alla hjärtans kväll på er allihopa!


Taxpussisar i mängd.

 
 
Ludde

Ludde

14 februari 2012 22:35

Kanske lillhussen som är teknisk kan fixa till en ringklocka eller nåt annat som dom kan lära dig att plinga på när du vill ut. Hussen kan nog bygga en liten taxramp som du kan gå upp i soffan på. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper med fyra katter

Kasper med fyra katter

14 februari 2012 22:42

En sån fiffig luring du är, hihihi... Och en sån massa gottigt du får. :)
Bra, för det tycker jag du är värd!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Gizmo

Gizmo

14 februari 2012 22:53

Här har jag varit ute massor med lillmatte som hälsade på och sen fick matte en jättesläng av Fibromyalgin så resten av dagen var riktigt lugn. Men det är skönt det med

http://gizmopojken.blogg.se

 
Aamor

Aamor

15 februari 2012 17:41

Man måste få ut det mesta av sina tvåbenta och innebär det att man luras lite så får det vara så, hihi!
Den videon är så gullig, matte säger också att hon ska skaffa en sån till mig men då hade jag velat plinga i den när det är gottedags men matte säger nä till det för då hade det plingat hela tiden - JA!

Ha de´ och nospuss så här dagen efter Alla hjärtans!

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Gizmo

Gizmo

15 februari 2012 22:13

En sån pling grunka tror matte att jag skulle lära mig att använda på ett kick.. Här har det varit lite lugnt idag.. Gårdagen var ju så aktiv att jag behövde en paus idag..
Ha det gott

http://gizmopojken.blogg.se

 
Wille

Wille

17 februari 2012 15:37

Ja vi har fått mer snö, och det är underbart ! Idag har vi varit på en härlig vårpromenad jag och matte. Solen skiner här och dte är jätteskönt ute. Det är en massa snöhögar här också, och dem vill jag gärna busa i och nu har jag i alla fall lärt mig att rulla på toppen av dem UTAN att kasa ner, som jag gjorde förra året.
Åker du hiss upp i soffan , vilken festlig sak. Det skulle jag vilja ha jag med ! Men oftast ligger jag ju på golvet, för det blir så varmt i soffan, jag har ju en del päls. Jodå här blev dte också lite godis i tisdags, matte bjöd på både köttbullar och korv (ja grillkorv här med). Inte dumt alls.
Hoppas du har en härlig dag idag du med.

http://willebuz.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

19 februari 2012 12:56

Vi kanske skulle uppfinna en sån pligare. Då skulle dom minsann få passa upp oss. Ha en härlig söndag, nospussar från brorsorna i Norr

http://www.mrbamse.bloggagratis.se

 
Bröderna Bus och Busan

Bröderna Bus och Busan

19 februari 2012 14:22

Ser att du fick en massa gottiga grejjer! *smaskens*
Vi läste först fel *hihihi*
Vi läste: "Tvåbeningarna hade massvis med KATTER med sig hem, jag dök ner i de flesta och där såg jag gosaker."

Vi blev jätteskrajsna, men så satte Cherokee på sig katt-cyklopen och då såg han att det stod "KASSAR"! *fnissar*

Kissemisspussisar, go´e Hillman-ponken ♥

http://chinchebusan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards