Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Rimfrost

Av Felix och Inga-Lill - 7 september 2009 11:15

var det här idag, matte var trött idag så jag hade ett väldigt bestyr med att väcka henne. Hon kom upp efter att jag ylat i högan sky, då var klockan halv åtta, då var det 0,3 minusgrader, så det har säkert varit kallare. Det var rimfrost i gräset på ängen, så nu har vi bara vintern att vänta på, jag vill inte ha vinter ännu. Idag är det i alla fall fint väder, solen skiner så det blir säkert varmt under dagen, men det ska erkännas att det var kallt åt tassarna när vi var ute. Hoppas att ni har fint väder där ni är, så ni kan sola och lapa vitaminer så ni har i vinter.


Taxkramisar.

 
 
Ingen bild

malte o snoksson

7 september 2009 11:48

oj hade ni rimfrost imorse...ja minsann...matte har oxå deklarerat att hösten är här, men vinter vill vi inte ha riktigt ännu...svårt att tro att matte bada för en vecka sen men inte så konstigt att hon blev sjuk kanske?!
ha en gottig dag o tack för komplimangen säger matte att ni tyckte vi hade det mysigt hemma!
slafspussar

 
Milton

Milton

7 september 2009 21:28

Låter inge vidare med rimfrost redan, hösten kan få var kvar ett bra tag med värme o sol. Tack för tipset med fästingshalsbandet, hoppas solen lyser över er i morgon. Nos gos Milton

http://taxenmilton

 
Ludde

Ludde

7 september 2009 23:13

Ni får gärna behålla det vädret hos er. Jag fortsätter gärna med att ligga i solen och gotta mig. Svansvift på er!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards