Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Illerson knorrar!

Av Felix och Inga-Lill - 13 september 2009 14:07

Nu har jag legat och knorrat en hel timme, tror ni att matte förstår. Nej, hon bara skrattar åt mig, vet hon inte att det är förenat med stor fara att skratta åt en tax och då speciellt åt mig. Husse är i skogen och han åkte så tidigt så jag hade inte ens kommit upp ur slafen än. Prexis när han gick ut genom dörren, då kom jag på vad det var frågan om. Jakt, vänta husse jag ska med men inte hörde han mig heller, tror att jag får skaffa en hörapparat åt husse, den dönicken. Den enda som hörde mig, var matte som sa "tyst med dig, gå och lägg dig det är för tidigt", så var det med dä. Ingen som förstår att det är synd om mig, bara brorsan men han är oxå lite gnölig idag, lillhusse tyckte i alla fall synd om när han kom in men naturligtvis så kunde inte heller låta bli att dra på smilbandet. Sen hade han och matte någon tråkig diskussion om programvara till datorer. Han låtsas inte ens om att jag satte mig bredvid honom i hopp om att han skulle tycka lite extra synd om mig. Nej, nu tror jag att jag ska flytta till någon som har vett att tycka synd om mig, hmmm, vissel, tut.


Kramar från två mycket sorgsna taxar.

 
 
Berith

Berith

13 september 2009 16:55

Stackare...det är inte lätt med hussar och mattar .
Iblan undrar jag om de är både blinda och döva eller
om de bara spelar dumma *viftar på svansen*
Men jag ska inte klaga , jag har fått massor med uppmärksamhet de senaste dagarna på grund av min hosta.
Funderar på att simulera lite och hosta några estra gånger och se bedrövad ut ..det är ganska trevligt att bli
ompysslas och krusad med kalvsylta ...
Ha en skön eftemiddag *nos pussar och svansviftningar*

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Milton

Milton

13 september 2009 16:57

Stackars er killar, förstår precis hur ni känner er. Ni får gärna komma till mig om det blir för svårt så kan vi kanske rymma ihop. Dataprogram fy tusan, jag tror att matte o jag har problem med datan, är att samtidigt så som dom bytte så skulle matte uppdatera massa saker som bara försvann, men det löser sig nog framöver. Nose gos till er sorgsna killar Milton

http://taxenmilton

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

13 september 2009 21:53

Men det låter ju inte klokt!!! Åkte husse till skogen UTAN er...? Vi antar att han inte fick någon vidare tur med jakten utan sina taximaxar. Nästa gång får ni se till att gömma er i någon jaktväska eller nåt så ni kommer med.
Tröstepussar från Cavvetjejerna

 
Ludde

Ludde

13 september 2009 22:59

Aha, är du en sån där knorrhane? Jag trodde dom levde i vatten? Har det regnat så mycket hos er??? Stackars stackars dig!!!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoki

14 september 2009 17:36

å vi förstår så väl! vi brukar knorra så matte skriker till slut efter en hel dag med knorr när husse farit iväg i jaktmundering utan oss!
tröstepussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards