Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Höstpromenix

Av Felix och Inga-Lill - 14 september 2009 16:35

Jag trodde vi skulle gå ut på lunchen idag men där bedrog jag mig, för matte bakade bullar då. Vi gick en sväng på eftermiddagen i stället. Det var nästan skönare för solen lyste och det var jättefint väder.

  

Här växer det lingon alldeles när trappen bara ett par meter behöver matte gå om hon ska plocka lingon. Nähä, säger matte de där lingonen ska vara kvar för, de lyser så fnt till allt det gröna.

  

Vi ville inte vara med på någon bild, så vi drog allt vi orkade men matte den bromsklossen flyttar man inte på i första taget.

    

Här hittade matte nåt som hon kallar för skogens konstverk, jag kallar det för halv stubbe jag.

  

Här hade Illerson hittat någe spännande, ni ska inte tro att han luktar på ljungblommor nej, det är nog någe annat han har fått korn på.

 

Här är det höst, björkarna är snart alldeles gula, vi vill frysa den här bilden, för då slipper löven ramla av och det blir kallt för då får vi frysa.

 

Vi bor i tallskog, det är så mysigt när det susar i tallarna säger matte, vi tycker det är bra att ha många pinkträn att välja mellan. Nästan så man blir lite åsna mellan två hötappar vet inte vilken man ska lyfta på benet vid.

    

Här står vi och lyssnar på en hund som skäller, låter som det är drev matte. Spring in och hämta bössan så jycken slipper springa ihjäl sig och så kan vi få nåt gott att äta. 

  

Här är vi tillbaka igen efter promenixen, tänkte att ni ville se hur det ser ut där vi bor. Det är en del av huset med storstugan i den högre delen, lilla fönstret på gaveln hör till loftet. Huset är inte så stort men två taxar får gott och väl plats, matte och husse var det inte så noga med huvudsaken är ju att vi får plats.


Nej, nu har inte matte tid längre hon ska laga mat och då är det bäst att hänga med för hon är så släpphänt så det kan hamna nåt på golvet. Det måste jag genast ta reda på så ingen halkar, det är drygt att jobba med kökshandräckning.


Taxkramisar. 

   


 
 
Ingen bild

malte o snoki

14 september 2009 17:33

å va jättefina bilder! illersson ser ut som Snokas bakifrån! små korvöron! (va säger matte, vi ska bita ´na sen!)
Åååå va matte blir avis på lingonen! vilken härlig skog ni har å springa i pojkar!
slafspussar

 
Sigge

Sigge

14 september 2009 20:31

Min matte håller också på och hittar såna där konstiga saker i skogen.
Fast hon brukar leta monster.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

14 september 2009 23:30

Ser väldigt trevligt ut hos er. Tror du att jag får plats också om jag kommer och hälsar på nå´n gång? Det låter så gott med en släpphänt matte. Jag försöker att ligga bakom fötterna på min matte i köket så hon ska snubbla, men hon kliver på mig istället.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snokas

15 september 2009 09:40

tjena grabbar, vi kör oxå med zoolac här, det är bra! det har visst bytt namn nu men är samma gegga i. Gegga är bra!
hoppas ni har det mysigt i lingonsnåren idag!
slafspussar
ps! får jag inte ben snart blir ja tokig hälsar en gnällpipig snok.

 
Berith

Berith

15 september 2009 15:24

Vad fint ni bor med eran husse å matte .
Oj vad många träd..här ärdet
blandskog och mycket ris och snår....
jag brukar gömma mig för matte och sedan
hoppa fram...hon är ju så vätträdda matte min
och det är så roligt att skrämma henne ..*svansviftningar*

Ha en skön eftgermiddag och en mysig kväll *nospussar*

http://maxmax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards