Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Kallt som attan!!!

Av Felix och Inga-Lill - 2 december 2009 11:58

Vi fick promenixen med matte under lunchen igår, så lite bilder blev det men matte skakar och kameran har ingen antiskak men ni får hålla till godo ändå.

  

Illerson han är en luring när matte har kameran framme, här gömde han sig bakom mig.

  

Här har jag fått span på något, inte lätt för matte att ta bilder när vi inte vill vara på samma ställe.

  

Här var jag naturligtvis inte stilla med huvudet, jag fick känna doften av Kurre och då var jag bara tvungen att vädra in honom.

  

Vart sjutton tog Illerson vägen, har han hittat något som jag har missat. Det är som vanligt när jag har markerat på något så går han tillbaka och kissar över. Visst, då måste jag oxå tillbaka, så där kan vi hålla på länge.


Igår tyckte vi att det var kallt men det var inget mot idag, tidigt i morse var det över 20 grader kallt men vi hade inte kallast. På ett ställe som heter Tennäng, efter Vasaloppsvägen var det minus 25,8 , då kan man snacka om frost i skägget. Det var visst kallas i hela Sverige, för det sa de på radion i morse. Tur att man inte bor där, för då vore det inte lätt att gå ut och göra sina behov. När husse var ute med oss i morse så fick gå en och en, för det är för kallt ifall någon av oss skulle vilja göra tvåan. Nu var det ingen av oss som var intresserade av några tvåor på morgonen men nu för en stund sen när vi var ut, så blev det tvåor i alla fall, vi gick en i taget även denna gång. Termometern visade på minus 14,5 grader så vi var snabba det kan jag lova er. 


Tyvärr så skulle kylan hålla i sig än ett par dar, den som ändå hade en låda där man kunde uträtta sina 2:or i, så vi slapp gå ut när det är så kallt. Nummer 1 kunde vi uträtta i golvavloppet i duschen, gäller bara att sikta rätt.


Taxkramisar från er vän Hillman. 


 
 
Ludde

Ludde

2 december 2009 15:08

Förstår att ni inte stannar ute så länge. Här kan vi fortfarande gå ut nån timme fast det är ett par minusgrader. Kramsnö på er!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

2 december 2009 17:37

Fy attans så kallt. Förstår att ni är snabba med era behov. Nästan så ni kan bryta av strålen!
Jag och matte tyckte bliderna blev bra och det ser så mysigt ut med snö!

Ha de´

http://aamor.bloggagratis.se

 
Tuffa & Grynet

Tuffa & Grynet

2 december 2009 19:39

Burr! Vad kallt ni har! Vi hade bara ett par minus, men snön var frasig och kall och fastnade inte i pälsen. Toppen!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

2 december 2009 19:44

Vid sån kyla då slutar jag bada!
Men så länge det finns vatten utan onödig is då ska jag bada.
Snö finns det ingen här bara kallt men matte säjer att det är bra för då fryser säkert ett gäng fästinga ihjäl

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Edith

Edith

2 december 2009 19:55

Oj oj oj vad kallt ni har det. Jag förstår att ni fryser om era små tassar. Det är klokt att gå ut en och en i dessa kalla tider. Sköt om er!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

2 december 2009 21:30

Men ni har ju fått lika mycket snö som oss. Visst är det skoj, och så drar vi inte in så mycket med "skit" som Matte säger. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Viggo

3 december 2009 15:59

Vilka vackra snöbilder! Vi går här och håller klorna och hoppas på snö, än så länge har vi bara frost och is.

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

3 december 2009 19:49

ja det där med att kissa över är mkt viktigt! det kan bli många turer o promenaden blir lång....tyvärr är mattes tålamod inte lika långt så hon brukar ryta att nu får det vara slutkissat, tråkmatte!
slafs

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards