Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 18 december 2009

Kallt som attan!!

Av Felix och Inga-Lill - 18 december 2009 10:04

Idag var det kaaalllt, minus 31,6 grader i morse. När jag var ut och skulle göra mina behov, så var det 28,7 minus tänk er att göra nr 2 i denna kyla. Jag tappade mina tassar allihop det gjorde ont när jag gick men väl inne var det bra igen. Brorsan var ut och gjorde bara nr ett, för det var allt han hann med innan tassarna var djupfrysta. Håller det här i sig blir det svårt för honom att klara av 2:an.


Hoppas att ni inte har så kallt runt om i Sverige, Idre hade minus 36 och då var det säkert minus 40 på sina ställen. Ska stanna inne idag, husse eldar i kaminen så det är i alla fall varmt inne.


Taxkramisar från en frusen Hillman, brorsan moffar en hälsning.

 
 
Ingen bild

malte o snokas

18 december 2009 10:14

låter som en bra ide att stanna inne idag. vi har inte så kallt även om det känns väldigt kallt i vinden men det är väl för att vi har så fuktigt klimat o ni mer en torr kyla. Matte for på arslet idag o är sur som ett bi för att vägarna är igen snöade... vi som inte är vana vid snön blir helt handikappade när den kommer....suck.
slafspussar till snyggisarna

 
Edith

Edith

18 december 2009 15:43

Stackars er som har så kallt ... superkallt. Då är det inte lätt att hinna med att göra nr 2 innan man nästan har förfrysit tassarna. Hoppas det blir lite mindre kallt i morgon. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Aamor

Aamor

18 december 2009 17:58

"Huga-beluga" vilken kyla ni har, förstår att ni blir djupfrysta snabbt. Ni får ha ullskor på!
Så kallt har inte vi, bara -5 gr och det räcker.

Ha de´mysigt framför brasan

http://aamor.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

18 december 2009 18:12

Och vi som tyckte att vi hade kallt igår. Men ni tar då rekordet, hos er tror vi att vi verkligen skulle frysa. Ha en skön helg

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Katten Sippo

Katten Sippo

18 december 2009 18:51

Yargh! Det är ju rena istiden hos er. Bor ni där uppe bland renar och isbjörnar och såna dära djur?

*tass*

http://katten-sippo.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

18 december 2009 19:58

Burrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!
Ska nog inte gnälla över de 16 minus som det är här.
Men det blir bra kallt om tassarna!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Milton

Milton

18 december 2009 20:22

Nä fy faaaaaaaa n säger jag va kallt, vi har haft bara 13 minus här och det är kallt, tror jag det, att man inte vill göra 2 an skulle inte ens göra 1an. skulle vägra gå ut. Och det värsta finns inget att göra åt kylan bara "gilla" läget. Här kommer iallafall varma kramar till Er, snart kommer våren???? Milton

http://taxenmilton

 
Ingen bild

malte o snokas

19 december 2009 10:17

vi har sju minus här o massa snö o det snöar hela tiden! snart når vi ej upp över snön, tur att husse har skottat en gång åt oss ute! snöiga slafspussar

 
Ludde

Ludde

19 december 2009 12:45

Här är det ganska behagliga 8 grader, så jag har varit ute med matte och husse och skottat. OK, jag kanske mest skuttade, men ändå...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards