Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Ännu kallare!

Av Felix och Inga-Lill - 30 december 2009 11:52

I morse var det ännu kallare med minus 32, det blir till att elda och hålla sig inomhus. Illerson ligger framför kaminen där strålningsvärmen är som störst, sen kollar han in vedkorgarna att husse fyllt upp tillräckligt. Nu eldar husse med björkved så nu blir det riktigt varmt inne, det känns skönt.


Idag så blir vi inne i mesta möjliga mån, bara snabbvändor. När Illerson skulle ut så vände han i hallen så husse fick lyfta ut honom på backen, sur som attan när han kom in. Matte daltar och tycker synd om brorsan men han blänger bara surt tillbaka. Stackars matte hon som ömmar så för oss när det är kallt, de har i alla fall lovat mulet till i morgon, då blir det säkert mildare.


Hoppas att ni har det varmare och så får vi önska er alla goa bloggare ett gott slut och ett Gott Nytt År.


Taxkramisar från er vän Hillman, brorsan urrar lite och det får väl duga.

 
 
Edith

Edith

30 december 2009 14:33

Minus 32 - det var det kallaste jag har hört. Hos oss är det nästan vårvärme. Ni får ta riktigt snabba promenixar ... bara göra det mest nödvändiga. Hoppas det vänder till imorgon. Gott Slut till er också!

http://www.parisercollie.blogg.se.

 
Wikki

Wikki

30 december 2009 14:43

Hujeda vad ni lyckats få det kallt - Stora matte tyckte hennes -16 var kallt och så har ni det dubbelt så kallt. Men mattarna säger att det brukar inte kännas dubbelt så kallt, utan mer att det kan kännas värre kyla om det är bara några grader kallt och fuktigt/rått??! Jag förstår inte det där riktigt - allt man sätter tassarna i som är mer minus än glass är KALLT! Skönt att hussen eran har björkved till kaminen!
Här i vår lägenhet har vi ingen kamin men vi har himla hett varmvatten så om matte ligger i ett skönt bad, då ligger vi katter också i badrummet och gosar oss i värmen uppe på tvättmaskinen!
TassKram och Gott Nytt År! önskar Wikki och Nova

http://www.metrobloggen.se/wikipedia

 
Ingen bild

malte o snokas

30 december 2009 15:08

urr urr tillbaka era myspåsar! matte skickar pussar på öronen o passar på att snosa in er go-doft!
slafspussar till vargvinterhundarna
gott slut o gott nytt!!!

 
Milton

Milton

30 december 2009 16:33

Samma här, eldar och eldar, tänk om det är en liten rävtik, och ni får se valpar till våren, mysigt. Idag har matte och jag varit riktiga soffliggare, hon läst , jag gnagit på ett öra, väntat på hussen som kom hem tidigare ifrån jobbet, Ha det gott i stugvärmen Milton

http://taxenmilton

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

30 december 2009 17:06

Ni verkar ha haft lika kallt som oss. Vi tror att det nog har varit - 35 grader inatt. Det är då inget bra väder att vara ute i iallafall. Ha en skön Nyårsafton. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Aamor

Aamor

30 december 2009 17:41

Jag kan förstå Illerson att han vägrar gå ut för det är kallt. Ni måste ju vara i rörelse hela tiden för annars fryser ni fast.
Hoppas ni får mulet i morgon så det blir mildare.

Gott Nytt År på er!

http://aamor.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

30 december 2009 20:04

Ujuj va kallt ni har det. Jag har rocken på när det är dags för pinkrunda, men håller mig helst inne och ynkar. Jag är jättehungrig, men magen är dum (och husse med som inte ger mig någon riktig mat)

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

31 december 2009 11:04

Gott Nytt År från oss i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Milton

Milton

31 december 2009 12:23

Skulle bara önska er ett Gott Nytt År, Kram Milton

http://taxenmilton

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards