Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

Lite mildare men kallt!

Av Felix och Inga-Lill - 11 februari 2010 11:39

Vermaturen stod på minus 22 idag, men lika griskallt som igår ändå för det var domba ute. Matte tycker att vi är en riktiga filliluringar, för att vi får helknas när vi kommer in. Klart som korvspa att vi blir glada av att komma in i värmen, det tror jag att matte skulle bli oxå om hon var tvungen att gå ut och göra ettor och tvåor.


Dagens program är som igår ungefär, vi ska hålla oss inne i värmen och leva rövare med matte, vi ska lura henne som vi brukar göra när vi blir själva med henne. För husse skulle på ett möte till kvällen, då ska matte få se vem som bestämmer.....


Det blir kyckling idag har vi sett för det ligger en stor påse på bänken, känns på doften fast det är djupfryst. Mums filibabba, här ska tiggas till tusen, ha en bra dag ni bloggare runt om i landet och utrikes med för den delen.


Taxkramisar från era vänner Hillman & Illerson.

 
 
Ingen bild

Malte o Snoken

11 februari 2010 15:04

å matte tinar oxå kyckling!! hur gör ni för å tigga till er kyckling? har ni nåt bra tiggrecept på just kyckling? Kyckling i all ära men när matte tar fram köttfärs el nån sorts kött då går vi ej ur köket o gör vårt bästa för å fälla krokben på matte när hon lagar till!
slafsorama

 
Taxenmilton

Taxenmilton

11 februari 2010 17:17

Kyckling är mums tycker jag också. Vi har varit på en riktig långpromenad idag, det var skönt, solen sken hela tiden på oss. Men jag håller med gött att komma in och få lägga sig och ta igen sig i värmen. Kvälls kram Milton

http://taxenmilton

 
Sigge

Sigge

11 februari 2010 19:38

Men nu måste kylan gå och lägga sej tycker jag.
Här är det 10 minus just nu.
Äckligt!!!!!!!!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Aamor

Aamor

11 februari 2010 19:38

Var nu inte för busiga med matte för då kanske ni inte får smaka kyckling.
Jag försökte "bestämma" över matte när vi kom in från rundan men jag hamnade på rygg i hennes famn så jag fick bara ge upp!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

11 februari 2010 20:26

Ja nu tycker vi att denna griskyla får räcka. Vi skall visst till helgen få lite bättre väder, då skall vi åka till stugan. Det skall bli skönt att få en riktigt spring tur. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

11 februari 2010 21:22

Det gäller att överleva en dag i taget. Gör man det tillräckligt många gånger så är det vår. Hoppas kycklingtiggeriet går bra. Fick kycklingsåsindränkta kulor med plättar och tre sorters sylt till middag, så nu ligger jag framför kakelugnen och rapar... Taxkramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Viggo

Viggo

11 februari 2010 22:35

Tjena grabbar, ni verkar ha det lite väl kallt däruppe och du slog og huvudet på spiken häromdagen. För under all päls är jag allt lite lik en tax ;)

Kram!

http://bloggofadog.bloggplatsen.se

 
Lillen

Lillen

12 februari 2010 07:47

Det ser ut att bli fint väder även denna dag , vi har för närvarade -15 grder , det går an men det är ingen favorit temperatur för mina känsliga tassar *viftar på svansen*
MMMMM...kyckling , hopps ni fick er ett ordentligt skrovmål *viftar på svansen*
Önskar er och eran underbara människofamilj en riktigt trevlig helg , vrm kramar från matte och nospussar från mig *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards